« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
یک عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از شریان نیوز، یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان  گفت: حدود 12 سال است که نمایشگاه خودرویی به این وسعت در کشور برگزار نشده وشاید یکی از دلایل اصلی این موضوع بالا بودن قیمت اتومبیل ها بویژه ماشین های خارجی بوده است.

وی بااشاره به این موضوع که براساس آمار اقتصاددانان درچندسال گذشته اقشار مختلف مردم 30 درصد فقیرتر شده اند،بیان کرد: بیشتر خودروهای خارجی موجود درکشور بالای 65 میلیون تومان بوده واین امر سبب می شود که عده کمی از مردم بتوانند سراغ خرید خودروهایی از این دست بروند.

حیدری درپاسخ به این پرسش که چرا مردم استقبال خوبی از نمایشگاه خودرو تهران داشته‌اند، تصریح کرد: علت استقبال مردم را شاید بتوان در افزایش روحیه تجمل گرایی درجامعه دانست.
 

عضو انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به وجود مشکلات بنیادی در صنعت خودرو کشور، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست در صورتی مفید خواهد بود که باعث تغییرات موثری درتولید خودرو کشور شود، درغیر اینصورت فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

وی همچنین اظهار داشت: به عنوان مثال در کشوری مانند کره تا سال ها اجازه ورود خودرو خارجی داده نمی شد تا صنعت خودروسازی این کشور به پیشرفت مورد نظر دست پیدا کند.

حیدری افزود: زمانی صنعت پیشرفت می کند که سودحاصل از کار صنعتی از سود خود پول بیشتر باشد اما در شرایط کنونی کشور ما، تولید به صرفه نبوده و کسانی که نمایندگی فروش یک خودروی خارجی را می گیرند،سود می برند.

وی در پایان تاکید کرد: باید سعی کنیم از هر فرصتی ازجمله تشکیل نمایشگاه‌ها در جهت تقویت تولید صنعتی بهره ببریم.
 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: