« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
گزیده ای از خطبه ها
طرح موضوع آشتی ملی از جمله موضوعاتی بود که خطیبان جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد به آن پرداختند.


به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ طرح موضوع آشتی ملی که"اخیرا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی به آن اشاره و فرمودند: یک عده‌ای تعبیر آشتی ملی را می‌گویند اینها به نظر من معنی ندارد مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم با هم قهرند؟.... بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی نمی‌کنند." از جمله موضوعاتی بود که خطیبان جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد به آن پرداختند.

امام جمعه یاسوج:بعضی افراد مکار می‌گویند که بیاییم آشتی کنیم

سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج ؛ به دستبند زدن یک کودک 5 ساله ایرانی در آمریکا اشاره کرد و گفت: ببینید این‌ها چه مخلوقاتی هستند و امنیت آن‌ها چقدر خدشه‌پذیر است که یک کودک 5 ساله امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه  به سران فتنه اشاره کرد و گفت: آن‌ها اصل نظام را نشانه رفتند و توصیه می‌کنند که آن‌ها را آزاد کنید.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: فتنه 88 بسیار فتنه بزرگی بود و باید با تبعیت از رهبری نسبت به آن‌ها حساسیت داشته باشیم و بعضی افراد مکار می‌گویند که بیاییم آشتی کنیم.

امام جمعه گچساران:تنها راه برگشت فتنه‌گران 88 عذرخواهی از ملت است

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در بخشی از خطبه‌های سیاسی و عبادی امروز در جمع نمازگزاران گچساران گفت: اخیرا شاهد بودیم که بحث آشتی ملی توسط عده‌ای مطرح شده است.

وی افزود: آشتی ملی به چه معنی است، آیا ما در کشورمان مشکل داریم، اصلا معقول و به جا نیست که به این سخنان بپردازیم ملت ما با هم قهر نیستند و متحد هستند مگر روز 22 بهمن را مشاهده نکردیده‌اید که چنین می‌گویید.

حجازی تاکید کرد: بله یک افرادی در فتنه 88 نادان بودند و فریب دشمن را خوردند و بسیجی ما را برهنه کردند و به تصاویر امام بی‌احترامی کردند.

وی با اشاره به فتنه 88 اذعان کرد: در فتنه 88 رسما مشاهده کردیم اینها از اوباما کمک می‌خواستند.

حجازی تصریح کرد: اصل فتنه را کارمندان همان سفارت انگلیس راه انداختند.

وی افزود: خیلی‌ها هم اظهار ندامت کردند اما هنوز عده‌ای بر باور خود هستند.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: برخی‌ها هم می‌گویند فتنه نان و آبی شده برای دیگران و می‌گویند تمامش کنید.

حجازی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری به کرات از فتنه می‌گویند و برخی‌ها در فتنه 88 از مردم قهر کردند و اینها باید به دشمن بگویند ما اشتباه کردیم.

وی افزود: چرا وقتی ترامپ بیانیه می‌دهد شما هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید، مردم نیز متوجه می‌شوند که رابطه‌ای بین شما و آنها وجود دارد.

امام جمعه گچساران بیان کرد: شما باید از ملت عذرخواهی کنید و از ملت طلب عفو کنید.

خطیب جمعه دیشموک:مردم با کسانی که حرمت‌شکنی کردند قهرند

حجت‌الاسلام محمود اندیشه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه تقوای الهی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: انسان متقی دنبال واجبات است و از کارهای حرام خودداری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در چند روز پیش نکاتی پیش امد و عده‌ای از آشتی ملی صحبت کردند عنوان کرد: این عده باید به زباله‌دان تاریخ فرستاده شوند و باید به آنها گفته شد مردم با هم قهر نیستند و این حرف برای زمانی گفته شود که مردم قهر باشند.

حجت الاسلام اندیشه گفت: اگر مردم کشور ما با هم قهر بودند در روز 22 بهمن ماه با حضور پررنگ خود چنین اتحادی را نمی‌آفریدند و باید گفت مردم با کسانی قهر هستند که با پاره کردن عکس امام حرمت‌شکنی کردند.

وی تصریح کرد: سران فتنه باید بدانند که آن همه بی‌احترامی از یاد مردم نرفته است و سران فتنه باید محاکمه شوند و در هیچ جایی نه اعوان آنها و نه انصار آنها در هیچ پست و مقامی سمتی نداشته باشند.

خطیب موقت شهر دیشموک اذعان کرد: سران فتنه اگر بخواهند مردم از آنها راضی باشند و در کنار آنها باشند باید در جوامع بین‌المللی اظهار پشیمانی کنند و اعلام کنند که اشتباه کردند تا معذرت‌خواهی آنها پذیرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: سران فتنه همان کسانی بودند که اعوان و انصارشان در خیابان‌ها ریختند و آن همه بی‌حرمتی‌ها را به تصویر کشاندند و باعث آن همه ناهنجاری‌های اجتماعی شدند.

اندیشه تاکید کرد: سران فتنه باید بدانند اگر می‌خواهند بر مردم حکومت کنند باید به مردم و رای مردم احترام بگذارند و اگر شرط‌ها را بپذیرند مردم همیشه در صحنه و فهیم و انقلابی ایران اسلامی که در چنین روزهای باشکوهی ولایتمداری خود را نشان می‌دهند از آنها گذشت خواهان کرد.

امام جمعه سوق:مردم با فتنه‌گران 88 صلح نمی‌کنند


حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.

امام جمعه سوق در ادامه  به موضوع آشتی ملی اشاره و بیان کرد: این موضوع یک موضوع بی‌معنا است چرا که مردم در 22 بهمن انسجام ملی را به نمایش گذاردند و مردم با هم متحد هستند و به فرموده مقام معظم رهبری مگر مردم با هم قهر هستند که بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنید البته مردم با کسانی که در سال 88 بی‌حرمتی کردند و کشور را تا مرز بحران بردند و حرمت شکنی کردند قهر هستند.

حجت الاسلام کیانی اصل  با بیان اینکه طراحان بحث آشتی ملی به دنبال اهدافی هستند ادامه داد: بازگشت به قدرت بدون عذرخواهی و محاکمه، بازی سیاسی با افکار عمومی، خروج از بن بست کنونی و ناکارآمدی در پاسخگویی به مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم از مهمترین اهدافی است که دنبال می‌کنند.

.....
امام جمعه کبگیان:چرا در اوج فتنه 88 این حرف‌ها را مطرح نمی‌کردند

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: انسانی که در سراشیبی غضب و شهوت بدون خودباختگی نفسش را سرکوب کند متقی و رستگار است.

امام جمعه کبگیان در ادامه  درباره مسأله آشتی ملی گفت: برخی‌ها با مطرح کردن آشتی ملی می‌خواهند پا پیش بگذارند که پس نیفتند لذا بدانند آنانی که روز عاشورا جوانان ملت را با قضاوت قلب لخت کردند و کتک زدند و نامه بدون سلام به رهبری نوشتند و آن روزی که با حمایت رسانه‌های خارجی و BBC فارسی مصاحبه‌های کذایی پخش می‌کردند چرا آشتی ملی را مطرح نکردند؛ این حرف‌های تاریخ مصرف تمام شده به درد خودشان می‌خورد.

وحدانی‌فر گفت: درد ملت جوان 35 ساله تحصیل کرده بیکار در خانه است که از ترس جیب خالی جرات از خانه بیرون آمدن را ندارد لذا به فکر مشکلات ملت باشید که آشتی ملی و امثال این جمله بندی‌های غلط برای ملت با بصیرت موضوعی سوخته است.

خطیب جمعه لنده:طرح کنندگان آشتی ملی ابتدا خود را اصلاح کنند بعد طرح بدهند

حجت الاسلام سید محمودالهی
نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با قدردانی از حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن گفت: ملت ایران بعد از گذشت 38بهار از انقلاب به همه ثابت کردند که بهترین پشتیبان برای نظام، انقلاب و رهبری هستند.

حجت الاسلام الهی نیا در ادامه به طرح ملی آشتی در کشور اشاره کرد وگفت: کسانی که امروز دم از آشتی ملی می زنند باید خوب بدانند که ملت ایران با کسانی قهر هستند که در روز عاشورا با بی حرمتی به این روز و لخت کردن بسیجیان خط خود را از اصول انقلاب جدا کرده و عامل اصلی نفاق در کشور و قهر ملت شدند.

وی خطاب به فتنه گران گفت: کسانی که چنین طرح هایی را در کشور مطرح می کنند باید ابتدا خود را اصلاح کنند سپس چنین طرح هایی را در کشور عنوان کنند.

الهی نیا گفت: اصول انقلاب باید حفظ شود و ملت ایران ثابت کردند که طرح چنن موضوعاتی کوچکترین خدشه ای به پیوند مردم با نظام رهبری نخواهد زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: