« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
سوریه
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار حل مسالمت آمیز بحران های منطقه از جمله بحران سوریه شد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از پایگاه خبری شبکه التغییر عراق، حیدر العبادی افزود: ما خواستار همکاری سازنده و فوری برای پایان بخشیدن به بحران کشور همسایه ما سوریه هستیم.
وی با تایید هرگونه اقدامی که به گفت و گو و پایان جنگ در سوریه ختم شود، خواستار پایان خونریزی در سوریه شد.
نخست وزیر عراق در خصوص جنگ علیه داعش در عراق گفت: داعش در عراق در‌‌آستانه نابودی است و این مساله همکاری های اطلاعاتی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان را می طلبد تا از ورود عناصر فراری داعش به کشورهای دیگر جلوگیری کرده و منابع مالی و انسانی این گروه تروریستی خشکانده شود.
العبادی افزود: ما در عراق مجموعه ای از اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای مرحله پس از داعش برنامه ریزی کرده ایم که بر پایه تحقق عدالت و مساوات و جلوگیری از فرقه گرایی است و از قانون و دیوان قضایی عراق برای مبارزه با فساد اداری و مالی و حمایت از آزادی ها و حقوق بشر حمایت می کند.
وی همچین خواستار کمک های جامعه جهانی برای بازسازی مناطق آزاد شده عراق و بازگشت آوارگان به این مناطق شد و تاکید کرد که جامعه جهانی تا کنون حمایت کافی از عراق برای مبارزه با داعش نکرده است.
نخست وزیر عراق همچنین در خصوص نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: نیروهای بسیج مردمی تا کنون به تعهدات خود در عملیات های نظامی پایبند بودند.
العبادی همچنین با حمایت از قانون پیوستن نیروهای الحشد الشعبی به نیروهای مسلح عراق گفت: این قانون کمک می کند تا سلاح در انحصار دولت باشد.
وی در خصوص روند عملیات موصل گفت: جنگ علیه داعش در موصل تا کنون تمیز بوده و تلاش ما ابتدا نجات جان غیر نظامیان بود تا آزادسازی مناطق و جنگ سخت و خانه به خانه است و نیروهای ما تلاش دارند تا محله های مسکونی و زیر ساخت ها و تاسیسات دولتی آسیبی نببینند.
نخست وزیر عراق افزود: عناصر داعش از غیر نظامیان بعنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند و تا کنون بسیاری از ساختمان های دولتی، مساجد، کلیساها، مدارس، دانشگاه ها و منازل مسکونی را منفجر کردند.
به گزارش ایرنا، کنفرانس امنیتی مونیخ با شرکت 10 رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری آمریکا، هشت نخست وزیر، وزیران امورخارجه 30 کشور ، وزیران دفاع حدود 20 کشور و مقامات بین المللی شامل دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیر کل ناتو، دبیران کل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان شانگهای، رئیسان پارلمان و شورای اروپا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدیران کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اینترپل، سازمان بین المللی مهاجرت و کمیسونر عالی پناهندگان و کمیسیونرهای اتحادیه اروپا از روز جمعه آغاز شده و تا روز یکشنبه در هتل بایریشه هوف مونیخ ادامه خواهد داشت.
در این اجلاس موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده ناتو، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرایی، مسائل منطقه ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین بررسی می شود.

منبع/ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین