« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
جلالی:
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: رهبران کشورهای اسلامی، شعارهای خیلی خوبی درباره فلسطین سر می دهند. برخی از آن ها به صورت آشکار با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند
به گزارش آوای رودکوف ، کاظم جلالی سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در برنامه «من طهران» شبکه العالم اظهار داشت: حمایت از انتفاضه در شرایط کنونی منطقه از جهات مختلف بسیار حساس است، زیرا بحث بی ثباتی شدید در غرب آسیا مطرح است.

وی افزود: غرب آسیا متشکل از کشورهایی است که اغلب مسلمان هستند، همه مقدسات اسلامی در این منطقه قرار دارد و در عمل این منطقه در دست مسلمان هاست، ولی متاسفانه اینک تروریست ها در این منطقه مستقر شده اند و کشورهای اسلامی و مسلمانان در این میان بیشترین ضرر را متحمل می شوند.

جلالی افزود: با نگاهی به گذشته مشخص می شود که همه رویدادهای تروریستی در منطقه به نوعی طراحی آمریکایی صهیونیستی است. دلیل این امر نیز آن است که پس از شکل گیری رژیم صهیونیستی دولت های عربی، وارد مقابله با رژیم صهیونیستی شدند و چند جنگ نیز رخ داد و در نهایت با انعقاد موافقتنامه کمپ دیوید دولت های عربی تسلیم شدند و عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: پس از آن برخی گروه های فلسطینی از جمله سازمان آزادی بخش فلسطین وارد میدان شدند و رهبری مبارزه را به دست گرفتند اما در دهه نود آن ها نیز پرچم مبارزه را زمین گذاشتند و به سمت سازش با رژیم صهیونیستی رفتند. آن ها امیدوار بودند که بتوانند دولت مستقل فلسطینی تشکیل دهند اما این امید محقق نشد.

سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: بعد از گروه های فلسطینی مردم به میدان مبارزه آمدند و این حرکت سال ۱۹۸۲ که رژیم صهیونیستی تا بیروت را اشغال کرد، از لبنان آغاز شد و مردم لبنان با تشکیل یک جریان مقاومت توانستند سال ۲۰۰۰ بهره آن را ببرند و رژیم صهیونیستی در آن سال متحمل شکست شد و به این ترتیب در سال ۲۰۰۶ در صدد هدف قراردادن حزب الله و در سال ۲۰۰۸ در صدصد شکست مردم غزه برآمد که موفق نشد و تا سال ۲۰۱۴ این روند ادامه داشت.

وی افزود: این روند در حقیقت روند برجسته شدن مقاومت در داخل منطقه بود و مقاومت حرف اول را می زد اما از سال ۲۰۱۴ شرایطی را بوجود آوردند که امروز کشورهای اسلامی وقتی می خواهند در یک کنفرانس بین المللی درباره فلسطین سخن بگویند، اواخر سخنرانی‌هایشان برای خالی نبودن عریضه به ذکر چند جمله درباره فلسطین اکتفا می کنند.

جلالی گفت: از نظر داخلی نیز رژیم صهیونیستی امروز بهترین فرصت را به دست آورده است. این رژیم همه مقدسات اسلامی را در سرزمین های اشغالی بویژه بیت المقدس از بین می برد. این درحالی است که بیت المقدس برای مسلمانان بسیار مهم است و مسجد الاقصی قبله دوم مسلمانان است و ما نمی توانیم درباره آن بی تفاوت باشیم. از طرف دیگر فشارهای زیادی به مردم فلسطین وارد می شود و مردم فلسطین بسیار شرایط اسفناکی دارند.

وی خاطرنشان کرد که در این شرایط باید کشوری وارد میدان شود تا موضوع فلسطین مجدد برجسته و در جهان اسلام درباره مساله فلسطین یک اجماع صورت بگیرد.

جلالی درباره اهداف کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با توجه به برگزاری آن در این شرایط حساس و با توجه به مساله به قدرت رسیدن ترامپ و موضع اخیر دولت آمریکا مبنی بر انکار راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی و چراغ سبز آمریکا به شهرک سازی و تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و این که آیا هدف اصلی دراولویت قرار دادن مساله فلسطین است؛ و راه های احیای جایگاه محوری مساله فلسطین نزد ملت های مسلمان کدام است؟ گفت: رهبران کشورهای اسلامی اینک شعارهای خیلی خوبی درباره فلسطین سر می دهند اما این کمکی به مردم فلسطین نمی کند و حتی برخی از آن ها به صورت آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: مواضع نامعقول ترامپ و دولت جدید آمریکا در قبال مساله فلسطین، تشکیل دو دولت و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو بیانگر آن است که فضای آمریکایی صهیونیستی از یک طرف به نوعی بر مردم فلسطین فشار وارد می کند و از طرف دیگر بر دولت های عربی فشار وارد می شود تا ناچار شوند یا به صورت پنهانی به روابط خود با رژیم صهیونیستی ادامه دهند یا این که برای ریختن قبح این مساله آشکارا با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین