« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
گچساران
مسئول پیگیری مدارس ماندگار وزارت آموزش و پرورش در آیین جشن مدرسه ماندگار در گچساران گفت : تا کنون ۴۶ مدرسه ماندگار در سراسر کشور شناسایی شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ عبدالله محبی در آیین جشن مدرسه ماندگار در گچساران افزود: طرح شناسایی مدارس ماندگار از سال ۱۳۸۳ آغاز شده و تاکنون ۴۶ مدرسه ماندگار در سراسر کشور شناسایی شده است.

مسئول پیگیری مدارس ماندگار وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شناسایی نیمی از این مدارس ماندگار در دولت یازدهم صورت گرفته است. حدود ۵۰۰۰ دانش آموز از این مدارس در کشور فارغ التحصیل شدند. این مدارس در شورای آموزش و پرورش دارای شناسنامه هستند.

مسئول پیگیری مدارس ماندگار وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در این طرح مدارسی با قدمت دارای ۵۰ سال با هدف شناخت ظرفیت‌ها، چهره‌ها، مستندسازی مدارس و هویت بخشی شناسایی می‌شوند.

محبی بیان کرد: مدارس در این طرح در سه بخش نیروی انسانی، فضای فیزیکی، تجهیزات و طرح و برنامه درسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. نحوه اداره مدارس ماندگار، تلاش برای جذب کمک‌های خیرخواهانه دانش آموزان دیروز و تعمیر این مدارس از برنامه‌های دولت در طرح مدارس ماندگار است.

همچنین محمدتقی نظرپور، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: مدرسه ولایت شهرستان گچساران تنها مدرسه ماندگار در استان کهگیلویه وبویراحمد است.

نظرپوردر جشن مدرسه ماندگار در گچساران افزود: بافت مدارس در روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است. مدرسه ولایت شهرستان گچساران تنها مدرسه ماندگار در استان کهگیلویه وبویراحمد است. باید به جد برای نگهداری مدارس ماندگار در استان‌ها و شهرستان‌ها تلاش کرد. از اینگونه مدارس افرادی  فارغ التحصیل شدند که در حال حاضر در حال خدمت رسانی به هموطنان خود در کشور هستند. نسل‌های فعلی، دانش آموزان سازنده آینده کشور هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: تجهیز و تعمیر مدارس ماندگار نیازمند ردیف بودجه مستقل است. مدرسه ولایت شهرستان گچساران ۱۰ شهید دفاع مقدس و پنج نماینده مجلس را به جامعه هدیه داده است. این مدرسه در تاریخ خود به نام‌های منوچهری، امیرکبیر، دکتر شریعتی، امام خمینی (ره) و ولایت نامگذاری شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: تخریب مدارس ماندگار در برخی از سال‌های گذشته بلای جان فرهنگ و هویت ملی است./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: