« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
گزارش تصویری
مدیرکل و شورای مدیران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در آستانه هفته احسان و نیکوکاری با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند
پایگاه خبری آوای رودکوف :کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد امسال در زمینه مسکن پنج میلیارد تومان و در فرهنگی یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده و از طریق طرح پالایش 400 زن بی سرپرست پشت نوبت را تحت حمایت قرار داده است. 




به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، در این دیدار با بیان اینکه در حقیقت کمیته امداد به یک مدیریت نو نیاز داشت تا فکر جدید و رویکرد جدیدی شکل بگیرد، افزود: خوشبختانه با آمدن آقای فتاح رویکرد تحولی خوبی در این نهاد صورت گرفت و با این مدیریت و رویکرد نو اگر سیاستهای کمیته امداد به دور از نگاههای محلی، طایفه ای ،سیاسی و اقلیمی اجرا شود، باید آینده را خوب و رو به جلو دید.



نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت رسیدگی به فقرا و نیازمندان اشاره کرد و گفت: نوع خدمت، کار و مسئولیت در کمیته امداد به لحاظ ظرفیت ها با همه ادارات متفاوت است و با هیچ سازمانی قابل سنجش نیست چرا که کار در این نهاد، کاری الهی،عاطفی و انسانی است.



آیت الله ملک حسینی ضمن تقدیر از حمایت های کمیته امداد در خصوص کمک به افراد نیازمند، بیان کرد: اگر کمیته امداد نبود و اگر حمایت ها را حذف کنید با مردمی فقیر و رنجور و بی سواد و محروم از حتی لقمه نانی در ماه روبرو می شویم.
 


وی با اشاره به اینکه جهان رو به پیچیده شدن است و نیازها پی در پی افزایش پیدا می کند، افزود: یک روز اگر نیازها نان بود و روز دیگر آب و برق، امروز تکنولوژی نیاز است و ما باید تلاش خود را با نیازهای جامعه بسنجیم چراکه جهت رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به تلاش و پشتکار زیادی داریم و در این راه هم خدا را سپاس گوییم و هم از خدا مدد بگیریم تا بتوانیم به لطف خدا و توکل به او مسیر را طی کنیم.



نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دعا می کنیم روزی برسد که در کمیته امداد ارباب رجوع کمتر از روز قبل باشد و اصلاً ارباب رجوعی نداشته باشید، اظهار کرد: به امید روزی که مشکلات و نیازمندی های مالی و مادی مردم به نقطه صفر برسد و مراجعات فقط در جهت تعالی و تقویت احکام دینی و معنوی مردم شود.



آیت الله ملک حسینی در پایان ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت: امید است با تلاش و کوشش شما امدادگران امکانات خوبی برای نیازمندان فراهم شود و بتوانید عید خوبی را برای ایتام رقم بزنید.



فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد یکی از دستگاههای بی بدیل برقراری عدالت اجتماعی و توسعه مناطق مختلف اجتماعی است، گفت: توجه ویژه برتوانمندی فکری، فرهنگی و مالی نیازمندان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از برنامه های اصلی کمیته امداد است.



وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از بحث های موجود در کمیته امداد بعد نظارتی و حراستی آن است، افزود: نزدیک به 30 درصد از خدمات با استفاده از کمک های مردمی است و کمترین تخلفات را در این راستا داشتیم و اگر مشکلات جزئی بوده سیستم نظارتی به شدت برخورد کرده است.


محبی از دیگر برنامه های کمیته امداد را اتکا به درآمدهای مردمی عنوان کرد و گفت: دولت تعهدات خود را به خوبی و به نحو مطلوب اجرا کرده و سیاست امداد به جای اتکا به دولت باید مردمی شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد حامیان و خیران در خارج از استان هستند، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم ارتباطات را با جامعه خیران بیشتر کنیم از فضای داخلی به نحو مطلوب تری می توانیم بهره مند شویم این نیازمند عنایت و همکاری روحانیت و ائمه جمعه و جماعت در استان است.



محبی به پرهیز کمیته امداد از دخالت در مسائل سیاسی اشاره کرد و گفت: اعتقادمان این است که بهترین فعالیت سیاسی کمیته امداد خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جهت بر طرف شدن مشکلات جامعه اسلامی و نهایتاً رضایتمندی از نظام است.
وی یادآور شد: در حال حاضر 33 هزار و 640 خانوار با جمعیت 84 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که شهرستان لنده با 30 درصد بالاترین و گچساران با 4 درصد پایین ترین جمعیت تحت حمایت را دارا هستند.



وی با اشاره به اینکه 52 درصد از خانواده های تحت حمایت زنان سررپرست خانوار و و 48 درصد را سرپرست مرد تشکیل می دهد، افزود: 46 درصد از خانواده ها به علت فوت سرپرست، 40درصد به علت از کارافتادگی و چهار و چهار دهم درصد به علت طلاق تحت حمایت هستند.


مدیرکل کمیته امداد استان با یادآوری اینکه 18 هزارخانوار از کل خانوارهای تحت حمایت در مناطق محروم با ضریب محرومیت 6، 7 و 8 هستند، بیان کرد: 18 هزار سالمند 60 سال به بالا، بیش از ده هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه، دو هزار و 500 کودک زیر پنج سال و 900 بیمار صعب العلاج از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.



وی تعداد ایتام تحت حمایت زیر 18 سال را سه هزار و 85 نفر برشمرد و گفت: هفت هزار حامی حمایت و سرپرستی این ایتام را بر عهده دارند و متوسط دریافتی ماهیانه هر یتیم 113 هزار تومان است.



محبی با بیان اینکه در حال حاضر تمام خانواده های تحت حمایت در استان استعداد سنجی شده اند و الان برای ما مشخص است که خانواده های ما چه شرایطی دارند، افزود: کمیته امداد استان امسال در حوزه مسکن پنج میلیارد تومان و در فرهنگی یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده و از طریق طرح پالایش 400 زن بی سرپرست پشت نوبت را تحت حمایت قرار داده است. 



 محبی در پایان تصریح کرد: امید است با راهنمایی و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و به فضل و یاری خداوند متعال بتوانیم خدمات مطلوب تر و بهتری به جامعه هدف خود ارائه دهیم.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: