« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
جنگ
تنها در یک ماه گذشته، پایگاه اینترنشنال بیزینس تایمز به انتشار 5 خبر پرداخته که در تیتر آن، نام ایران در کنار واژه «جنگ» آمده است.
آوای رودکوف:پایگاه آمریکایی "اینترنشنال بیزینس تایمز" (International Business Times) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران برای جنگ آماده می شود؟" به انعکاس رزمایش ولایت 95 پرداخته و نوشته است: «تهران در میان تنش های روزافزون با آمریکا، یک رزمایش دریایی را آغاز کرده است.»

در این گزارش آمده است: «ایران تنها چند روز پس از پایان رزمایش نظامی خود، یک رزمایش دریایی را در تنگه هرمزآغاز کرده است. این اقدام ایران در خلال افزایش تنش های ایران و آمریکا و وعده پرزیدنت دونالد ترامپ برای سخت گرفتن بر ایران صورت می پذیرد.

این رزمایش که شامل کشتی های نیروی دریایی ایران و همچنین زیردریایی ها و بالگردها است، منطقه ای به مساحت 2 میلیون کیلومترمربع را پوشش می دهد.»

گفتنی است رسانه های آمریکایی از هر بهانه ای برای ارائه تصویری جنگ افروز از ایران و دامن زدن به آتش ایران هراسی استفاده می کنند.

تنها در یک ماه گذشته، منبع فوق به انتشار 5 خبر پرداخته که در تیتر آن، نام ایران در کنار واژه «جنگ» آمده است.

این رسانه آمریکایی در روز 4 اسفند (22 فوریه) نیز با تیتری مشابه به انعکاس رزمایش پیامبر اعظم 11 پرداخته و در عنوان گزارش خود آورده بود: «ایران وارد جنگ خواهد شد؟ تهران در خلال تنش ها با آمریکا، رزمایش نظامی خود را به پایان رساند.»

تنها 2 روز پیش از آن نیز این رسانه آمریکایی با تیتر "ایران برای جنگ آماده می شود؟ تهران راکت های پیشرفته نظامی خود را شلیک کرد" به انعکاس این رزمایش پرداخته بود.

و پیش تر نیز این رسانه آمریکایی به بهانه "آزمایش موشک بالستیک" توسط ایران به فضاسازی علیه کشورمان پرداخته و با انتشار گزارشی تحت عنوان "آمریکا در سال 2017 [با ایران] وارد جنگ می شود؟ وزارت خارجه آزمایش موشک بالستیک ایران را به شدت محکوم کرده است" به این موضوع پرداخته و نوشته بود: «وزارت خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک ایران را محکوم کرده است. مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که در مقابل ممنوعیت های اعمال شده از سوی ترامپ در رابطه با صدور روادید، اقدام متقابل انجام خواهند داد.

 مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که در اختیار "آی بی تایمز" قرار گرفته عنوان کرده است که "ما از گزارش آزمایش موشکی بالستیک ایران و فعالیت های غیرمسئولانه و تحریک آمیز این کشور کاملا مطلع هستیم و به ایران می گوییم که به این فعالیت های خود پایان دهد.»/اتاق خبر24

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: