« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
المانیتور؛
«روزنامه های اصلاح طلب علاقه عجیبی به دامن زدن به شایعه بی اساس رد صلاحیت روحانی دارند...»
به گزارش آوای رودکوف به نقل از جام نیـوز، پایگاه آمریکایی المانیتور (almonitor) با انتشار گزارشی تحت عنوان "شورای نگهبان ایران، روحانی را در انتخابات پیش رو، رد صلاحیت می کند؟" به گمانه زنی های مطرح شده در این رابطه پرداخته است.


در این گزارش آمده است: «در حالی که کمتر از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری 19 می، در ایران باقی مانده است، هنوز روشن نیست که کدام نامزدها در این انتخابات شرکت خواهند کرد. اصولگرایان هنوز بر سر یک کاندیدای واحد به اجماع نرسیده اند و از سوی دیگر شایعاتی وجود دارد که ممکن است شورای نگهبان، حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی ایران را در انتخابات پیش رو، رد صلاحیت کند.

 

تا همین اواخر، گمانه زنی ها درباره احتمال رد صلاحیت روحانی تنها در محافل سیاسی مطرح می شد اما این احتمال اکنون به صورت آشکارا توسط رسانه ها و مقامات، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. شاید پیشنهاد اینکه روحانی باید اولین رئیس جمهور 4 ساله ایران باشد اولین بار توسط مرحوم جعفر شجونی که یک روحانی فوق محافظه کار و از اعضای جامعه روحانیت مبارز بوده در ماه می سال 2016 مطرح شد.»

 

این پایگاه آمریکایی در ادامه ضمن انعکاس برخی گمانه زنی های مطرح شده در رابطه با رد صلاحیت روحانی می نویسد: «حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه روحانی نیز به عنوان یک نقطه فشار بر روحانی مطرح بوده است و ادعاها و شایعات زیادی درباره دست داشتن او در فساد مالی مطرح شده است.


به نظر می رسد حتی اصلاح طلبان نیز در حال آماده شدن برای رد صلاحیت احتمالی روحانی هستند. یکی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به شرط فاش نشدن نامش در گفتگو با المانیتور عنوان کرد "هر چند احتمال رد صلاحیت روحانی بسیار کم است، ما در حال آماده کردن لیستی از اشخاص هستیم تا در شرایط اضطراری، غافلگیر نشویم. "»


المانیتور در ادامه عنوان می کند که در میان سیل گمانه زنی هایی که در رابطه با احتمال رد صلاحیت روحانی در انتخابت پیش رو مطرح می شود، برخی تمامی این مسائل را توطئه طراحی شده از سوی اصلاح طلبان برای قربانی جلوه دادن روحانی، می دانند.

 

این پایگاه آمریکایی با اشاره به گزارش منتشر شده در پایگاه رجا نیوز تحت عنوان "علاقه ویژه اصلاح طلبان به رد صلاحیت روحانی!" به  نقل بخشهایی از این گزارش پرداخته که می نویسد: «روزنامه های اصلاح طلب علاقه عجیبی به دامن زدن به شایعه بی اساس رد صلاحیت روحانی دارند. اینکه چرا آن ها دائما به این موضوع پرداخته و به آن دامن می زنند، محل سوال و تامل است.

در اینکه دولت روحانی در خیلی از زمینه ها ضعیف بوده و قرار دادهای مغایر با منافع ملی را به کشور تحمیل کرده، شکی نیست ولی چرا به یک باره این خط به رسانه های اصلاح طلب در مورد رئیس جمهور مستقر تحمیل شده است؟!  در پشت این خط خبری بدون شک منفعل کردن هر اقدام شورای نگهبان از هم اکنون است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: