« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵
آوای رودکوف گزارش می دهد
طایفه بزرگ عالی طیب اکثرا در استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان سکونت دارند که بر اساس منابع تاریخی به گوشه ای از بیوگرافی این طایفه خواهیم پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛ عالی طیب  تیره ای از ایل طیبی از ایلات کوه گیلویه ٔ فارس می باشد.

طایفه بزرگ عالی طیب اکثرا در استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان سکونت دارند که بر اساس منابع تاریخی به گوشه ای از بیوگرافی این طایفه خواهیم پرداخت:

تیره های عالی طیب از نوادگان عالی پسر طیب (طیب برادر بهمن و یوسف اجداداد ایلات بهمئی و یوسفی )می باشد .

فرزندان عالی عبارتند: از محمد سعید بزرگ(پسربزرگ عالی و جد تیره های کی صادق -کی محمد حسین - کی شکر علی -ملا عسکر )- کی محمد امین جد تیره محمدمینی - کی فضل الله جد تیره تافرزلی - کی ملک جد تیره با ملکی -کی نذر جد تیره تانذری- کی رضا جد تیره  تا رضایی

روستاهای محل سکونت :

*اولاد قاید محمد سعید بزرگ :

1-قاید صادق : کوه اسفید - چلی - لارب

2- قاید محمد حسین : پاطاوه- چاهن

3-قاید شکر علی : برمول - قیام

4-قاید ملا عسکر : کوه اسفید - کمال آباد

-قاید محمد امین :جد تیرهای محمدمینی . محل سکونت : کتج - سرسوره - دول حوزا

-قاید فضل الله: جد طایفه تافرزلی . محل سکونت :دم تنگ چاهن

-قاید کی ملک: جد طایفه با ملکی . محل سکونت : گرک

-قاید نذر: جد طایفه تانذری . محل سکونت : جانخانی (قیام) و روستای گراب عالی طیب

-قاید رضا: جدتیره تارضایی . محل سکونت : چهاراه علی طیب - چاروسا - لیر سوق می باشند .

-روستای گراب عالی طیب و شهر تشان در خوزستان

و اما اخیرا جمعی از بزرگان عالی طیب در شهرستان بهبهان اقدام به تشکیل کانون همبستگی طایفه عالی طیب نمودند و در همین راستا جلسات متعددی تشکیل گردیده است .

به همین منظور گفتگویی داشتیم با حاج عطا الله بدری از بزرگان این طایفه و عضو کانون همبستگي طايفه عالي طيب که هم اکنون در شهرستان بهبهان سکونت دارند و از ایشان درخواست نمودیم تا از علت تشکیل این کانون ؛ اهداف آن و همچنین بزرگانی که در این کانون فعالیت دارند را برای ما بیان و تشریح  نمایند که در ادامه ماحصل گفتگوی ما با ایشان را به سمع و نظرتان می رسانیم.

هدف از تشکیل کانون همبستگي طايفه عالي طيب چه بود؟ با توجه به اینکه این طایفه در استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خصوصا خوزستان بصورت کسترده و البته پراکنده سکونت دارند و به پاس پیشینه ی تاریخی و مذهبی و مردان و زنان نامی این خطه و همچنین خدمات ارزنده ی فرزندان این دیار در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از 38 شهید والامقام و تعداد زیادی ایثارگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و  برای اتخاد و انسجام ،تعامل و همدلی و شناخت بیشتر نسبت به هم و شناخت هویت اصلی خویش برای نسلهای حال و آینده اقدام به تشکیل این کانون نموده ایم.

اعضای تشکیل دهند و موسس این کانون چه کسانی هستند؟ تلاش شد تا از هر تیره یک نفر فعلا و بصورت موقت اقدام به فعالیت و برگزاری جلسات به منظور اهداف ذکر شده انتخاب گردد که بر همین اساس آقایان :حبیب دستیاران -عطاالله بدری -حیاتعلی سبحانی جو -عزیزالله سعیدی-علی پورملک -شهباز طیبی-علی صفر فرهمندی-مندنی قیصری-محمد حسن عسکری -محمود فتحی-قدیمعلی بهرامی - خدابخش گنجی

چه برنامه هایی در دست اقدام دارید؟ تا کنون بیش از پنج جلسه به منظور ارائه راهکارهای مناسب تشکیل گردیده و مقرر شد در تاریخ 20 اسفند ماه سال جاری راس ساعت 14 همایش باشکوهی در همین راستا در شهرستان بهبهان -روبروی آپارتمانهای سپاه بهبهان برگزار گردد که همین جا از از همه برادران بزرگوار طایفه عالی طیب جهت شرکت در این همایش دعوت بعمل می آید.همچنین عزیزان می توانند هر گونه سوال ، پیشنهاد و یا اعلام همکاری و بیان پیشینه ی تاریخی این طایفه را طی تماس تلفنی با افراد ذکر شده اعلام نمایند.

آوای رودکوف : این گزارش بر اساس یکسری منابع تازیخی منتشر گردیده؛ لذا در صورتیکه ایراد و یا نقصانی وجود داشت می توانید از طریق ارسال کامنت ما را در اصلاح آن یاری فرمایید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرزادوپسران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
ما‌از‌شما‌ممونیم‌که‌اجدادوطایفه‌،عمو‌وعموزادگان‌مارا‌در‌این‌وبلاگ‌منتشر‌نموده‌اید‌‌وازشما‌خواهشمندیم‌درمعرفیه‌‌این‌بزرگ‌‌وفرهنگ‌ورسوم‌آنان‌‌کوشا‌باشید‌« باتشکر‌از‌شما‌ودستنکاران‌( از‌مهرزاد‌جهان‌وسید‌عبدالجالق)
روستای‌آب‌باران۲
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: