« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
داون نوشت: بانک مرکزی پاکستان با اتخاذ سیاست‌های جدید صادرات کالا از افغانستان به این کشور را تسهیل خواهد کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری میزان، یک روزنامه پاکستانی در گزارشی نوشت: بانک مرکزی پاکستان، صادرات از افغانستان به این کشور را با حذف بانک‌ها و ساده کردن فرآیند آن تسهیل می‌کند.
 
داون نوشت: بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده که تمامی واردات به پاکستان باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت شود که این منجر به از بین بردن فساد و جلوگیری از پرداخت چند باره برای واردات محصولات می‌شود.
 
به دلیل ماهیت تجارت با افغانستان که اکثرا از طریق زمینی و از مرز تورخم و چمن انجام می شود، انجام آنرا از طریق ثبت الکترونیکی دشوار می‌کند.
 
در ادامه این گزارش آمده است: با این دلیل بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده داشتن بارنامه برای کالاهای وارده از افغانستان کفایت می‌کند و نیازی به ثبت قرداد در بانکها نیست.  
 
طبق این دستور تجار پاکستانی به صرف اخذ بارنامه از صادرکنندگان افغان و ثبت آن در سامانه الکترونیکی می‌توانند به را وارد پاکستان کنند.  
 
در سال گذشته صادرات در افغانستان در 40 میلیون دلار بوده اما در 6 ماه سال مالی جاری این رقم به 35 میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد قابل ملاحضه ای داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: