« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
یاسوج
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ازکسب رتبه اول کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جذب منابع بانکی در کشور خبر داد.
پایگاه خبری آوای رودکوف : مدیرکل و شورای مدیران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دومین روز از هفته احسان و نیکوکاری با استاندار استان دیدار کردند.



به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری و تقدیر از مجموعه مهم و اثرگذار کمیته امداد، گفت: کار شما کار ارزشمندی است چرا که بابهترین مردم از نظر مرتبت در نزد خداوند و ضعیف ترین قشر از لحاظ مادی در ارتباط هستید و به آنها خدمت رسانی می کنید.

وی با بیان اینکه خداوند فرصت بزرگ خدمت به نیازمندان را در اختیار شما امدادگران قرارداده، افزود: باید از این فرصت استفاده کرده و خدمت شما خالصانه و بدون منت باشد و تلاش شما خدمت رسانی مطلوب با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس جامعه هدف باشد.

خادمی با اشاره به اینکه با همکاری و همدلی با ادارات وبانکها می توان تأثیرگذار بود و بهترین خدمات را به مددجویان ارائه داد و مشکلات را رفع کرد، بر پیگیری کمیته امداد در خصوص ایجاد مجتمع های اقتصادی در استان از طریق هلدینگ اقتصادی کمیته امداد کشور تأکید کرد.



فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری به بحث جامعیت خدمات این نهاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد خدمات گسترده ای را در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فکری و حتی روحی و روانی خانواده های تحت حمایت ارائه می دهد و برنامه های خوبی در این زمینه ها اجرا می کند.

وی با بیان اینکه از مهمترین شاخصه های فعالیت های کمیته امداد تخصصی شدن و از حالت سنتی خارج شدن است، افزود: توجه به مبانی دینی و معنوی خانواده ها با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در اولویت برنامه های این نهاد قرار دارد و اگر ما بر روی توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده ها کار کنیم بی شک توانمندی اقتصادی خانواده ها رقم می خورد.

محبی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و سیاست های کمیته امداد کاهش جامعه هدف و پالایش افراد تحت حمایت است و سالانه باید 10درصد خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند، بیان کرد:  سه هزار و 941 خانوار امسال از چرخه حمایت کمیته امداد استان خارج شده اند که 41 درصد به خاطر اشتغال، 9درصد برگشت سرپرست خانوار، هفت درصد عدم تأیید کمیسیون پزشکی، پنج درصد به خاطر ازدواج و دو درصد نیز به علت مهاجرت بوده است.



وی افزود: در همین زمینه یک هزار و 151 خانوار از افراد پشت نوبت تحت حمایتی امسال تحت حمایت قرار گرفتند که 400 خانوار شامل زنان سرپرست خانوار هستند.

محبی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد استان در سال جاری گفت: اجرای دو هزار و 191 طرح اشتغال زایی با اعتبار 29 میلیارد و 532 میلیون تومان از محل منابع امدادی و بانکی یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد است و همچنین چهار هزار و 137 نفر از مددجویان با اعتبار 209 میلیون تومان در دوره های مختلف آموزش اشتغال از جمله مهارت آموزی، فنی و حرفه ای و سایر موراد شرکت کرده اند. 

وی  ضمن تقدیر از همراهی بانکهای عامل استان با کمیته امداد، گفت: طبق ارزشیابی های به عمل آمده حوزه اشتغال دفتر مرکزی، این نهاد در ده ماهه سال جاری رتبه اول کشوری در جذب منابع بانکی را کسب کرده است که این نشان از همراهی و همکاری بانکها با این نهاد دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان ارائه خدمات عمرانی به مددجویان را یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد در طول سال برشمرد و گفت: به همین منظور امسال یک هزار 739 مورد عملیات عمرانی از جمله احداث مسکن شهری و روستایی و تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویی انجام شده و در این زمینه پنج میلیارد تومان هزینه شده است.



وی به جمع آوری دو میلیارد و 200 میلیون تومان از محل صندوق های صدقات اشاره کرد و گفت: این مبلغ از مجموع 9 هزار و 249 صندوق در سطح استان جمع آوری شده است.

محبی پرداخت یک میلیارد و 377 میلیون تومان در زمینه خدمات فرهنگی، 984 میلیون تومان در زمینه سبد غذایی دو هزار و 500 کودک زیر پنج سال، 835 میلیون تومان خدمات بیمه درمانی و یک هزار و 436 مورد جهیزیه با اعتبار دو میلیارد و  815 میلیون تومان  را از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری برشمرد.

وی در پایان خواهان همکاری و همراهی مجموعه استانداری و همه نهادها و دستگاههای ذیربط جهت رفع نیازهای اساسی مددجویان با کمیته امدادبخصوص سند کاهش فقر استان شد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: