« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
پایگاه صهیونیستی دبکا فایل؛
«پوتین نمی تواند مانع از حضور دائمی نیروی های نظامی و همچنین نیروهای دریایی ایران در سوریه شود...»
به گزارش آوای رودکوف به نقل از جام نیـوز، پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل" (Debka File) با انتشار گزارشی به تحلیل وضعیت کنونی سوریه، پرداخته و با اشاره به سفر پیش روی نتانیاهو به مسکو عنوان کرده است: «حتی اگر پوتین به نتانیاهو وعده دهد که نیروهای ایرانی و شبه نظامیان تحت حمایت ایران را از مرزهای سوریه و اسرائیل دور نگه دارد، شاید بتوان گفت که او در جایگاهی قرار ندارد که به وعده خود عمل کند.»

 در این گزارش می خوانیم:

«دونالد ترامپ که در هفته های اخیر به صورت مداوم با اتهاماتی مبنی بر رابطه کمپین انتخاباتی اش با سازمان اطلاعات روسیه، بمباران شده است؛ اکنون به اجبار از برنامه اصلی خود برای همکاری با مسکو برای مبارزه با داعش در سوریه و بیرون آوردن سوریه از چنگال آهنین ایران عقب کشیده است.

 تمامی سیاست ترامپ در قبال خاورمیانه اکنون در هوا معلق مانده است و از سوی دیگر او با دشمنان داخلی دست و پنجه نرم می کند. ائتلاف آمریکا با متحدان منطقه ای خود در خاورمیانه -عربستان سعودی، مصر، اردن و اسرائیل- نیز که بسیار مورد گفتگو قرار می گرفت، به حالت تعلیق در آمده است.

 در میان ابهامات موجود درباره گام های بعدی دولت آمریکا، بعید به نظر می رسد که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بتواند در پیشرفت چندانی در مذاکرات پیش روی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز پنجشنبه (9 مارس) داشته باشد.

 منابع اطلاعاتی و نظامی دبکا فایل گزارش داده اند که حتی اگر نتانیاهو موفق شود پوتین را متقاعد سازد که مانع از اعزام نیروهای ایران و حزب الله به مرزهای سوریه و اسرائیل در مقابل بلندی های جولان، شود، نمی تواند مانع از حضور دائمی نیروی های نظامی و همچنین نیروهای دریایی ایران در سوریه شود.

 منابع نظامی دبکا فایل تاکید دارند با وجود آنکه روس ها می گوید در حال همکاری با ارتش سوریه هستند؛ منظور واقعی آن ها سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان شیعی طرفدار ایران و حزب الله است؛ چرا که اکثر واحدهای ارتش سوریه در جریان شش سال جنگ داخلی از بین رفته و یا فقط روی کاغذ وجود دارد.

س حتی اگر پوتین به نتانیاهو وعده دهد که نیروهای ایرانی و شبه نظامیان تحت حمایت ایران را از مرزهای سوریه و اسرائیل دور نگه دارد، شاید بتوان گفت که او در جایگاهی قرار ندارد که به وعده خود عمل کند. در حالی که آمریکا از این میدان جنگ دور است، ایران و نیروهای تحت حمایت آن شرکای اصلی روسیه بر روی زمین، برای دستیابی به اهدف آینده خود در سوریه هستند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: