« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
رویترز؛
«... ناو آمریکایی و سه کشتی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اثر این اقدام کشتی های جنگی ایران مجبور به تغییر مسیر شده اند».
به گزارش آوای رودکوف ، خبرگزاری رویترز (Reuters) از رویارویی نظامی ایران و آمریکا در تنگه هرمز خبر داد.

 این گزارش در مطلبی زیر عنوان "مقام ارشد آمریکایی: کشتی نیروی دریایی آمریکا پس از نزدیک شدن کشتی های جنگی ایران، مسیر خود را تغییر داد" تنظیم و منتشر شده است.

 براساس این گزارش، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه به رویترز گفت: چندین کشتی جنگی سپاه پاسداران ایران که توانایی حمله سریع به دشمن را دارند، روز شنبه به یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز نزدیک شده و آن را مجبور به تغییر مسیر کردند.

 این مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش با رویترز سخن گفته افزود، کشتی ها تا فاصله 600 یاردی ناو "یو اس ان اس اینوینسیبل" جلو آمده و سپس توقف کردند.

 به گفته وی، ناو آمریکایی و سه کشتی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اثر این اقدام کشتی های جنگی ایران مجبور به تغییر مسیر شده اند.

 این مقام آمریکایی مدعی شده، ناو اینوینسیبل برای برقراری ارتباط رادیویی با کشتی های ایران تلاش کرده اما پاسخی دریافت نکرده است. وی این اقدام را "ناامن و غیرحرفه ای" خواند.

 رویترز افزود: تاکنون به سپاه پاسداران ایران برای دریافت نظر آنان درباره این گزارش، دسترسی پیدا نکرده ایم./جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: