« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه ایران را به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» متهم کرد و گفت واشنگتن این رفتارها را تحمل نخواهد کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به رویارویی اخیر در خلیج فارس واکنش نشان داد.

اسپایسر گفت: «رئیس‌جمهور در جریان این مسئله قرار دارد. رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده است که این اقدامات تحریک‌آمیز، چیزی نیستند که تحمل شوند.»

وی خبرنگاران را برای دریافت توضیحات بیشتر در مورد این حادثه به وزارت دفاع آمریکا ارجاع داد.

دو روز قبل رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که یک کشتی آمریکایی پس از نزدیک شدن یک قایق ایرانی مجبور به تغییر مسیر شده است.

این رسانه‌ها در حالی ایران را به ایجاد تقابل با کشتی آمریکایی متهم کردند که امروز نیروی دریایی سپاه روایت واشنگتن از این حادثه را رد و تأکید کرد که این کشتی آمریکایی بود که در اقدامی «غیرحرفه‌ای» به قایق‌های ایرانی نزدیک شد.

ناوسالار سوم پاسدار «مهدی هاشمی» فرمانده ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این باره گفت: به دنبال حضور نامشروع شناورهای مربوط به قدرتهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و تنگه هرمز، در مورخ 14/12/95 از ساعت 10/20 تا 11 صبح، یک فروند ناو امریکایی از ناوگروه امریکایی و انگلیسی که در حال عبور از ترافیک زون تنگه هرمز بود از مسیر بین المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه‌ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت 550 متری نزدیک شناورهای ما شد.»

وی افزود: «حضور شناورهای امریکایی و انگلیسی در خلیج فارس و تنگه هرمز که همراه با ترس و وحشت است، امنیت این منطقه راهبردی که تأمین کننده بخش اعظم انرژی جهان است را به مخاطره انداخته است و اقدامات غیر حرفه ای آنها تشنج و ناامنی را دامن زده و می تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین