« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه سخن گفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که متاسفانه بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا ریشه در شبکه‌های اجتماعی دارد، گفت: این شبکه‌ها با بهره‌گیری از روابط آزاد و بدون مرز فضا را برای جولان تبهکاران و افراد سودجو فراهم ساخته و موجب شده جرائمی نظیر هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی بیش از پیش یافت شود.
 
سرگرد علی سرحدی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر سن و سال قربانیان شبکه‌های اجتماعی و جنسیت آنان گفت: متاسفانه قربانی اکثریت این پرونده‌ها خانم‌ها و به خصوص دختران نوجوانی هستند که از احساسات و عواطف بالایی برخوردارند. این افراد که اغلب دانش فنی و سطح آگاهی پایینی نسبت به فضای مجازی دارند راه را برای سوء‌استفاده افراد سودجو و فرصت طلب باز کرده و با نگاهی ساده انگارانه نسبت به فضای مجازی خود را در معرض خطرات بسیاری قرار می‌دهند.
 
وی در پاسخ به این سوال که میزان اشرافیت پلیس در فضای مجازی و نحوه برخورد با مجرمین فضای مجازی چگونه است پاسخ داد: پلیس فتا از بدو تاسیس تاکنون پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و امروزه به عنوان یک پلیس تمام علمی و فنی از آن یاد می‌شود که همواره در فضای مجازی اشرافیت کامل را دارد. این پلیس با تکیه بر دانش فنی نیروهای متخصص خود و با اقتدار اقدام به شناسایی مجرمین این فضا و تحویل آنان به قانون می‌نماید.
 
رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان در پایان ضمن تاکید بر اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک موقعیت استثنایی است هم برای کسانی که می‌خواهند در جهت مثبت و ترویج فرهنگ اسلامی از آن استفاده کنند و هم برای آنهایی که می‌خواهند در جهت ترویج بی بندوباری قدم بردارند از شهروندان خواست در شبکه‌های اجتماعی به این نکات توجه کنند: حضور در شبکه‌های اجتماعی هرچقدر هم که گاهی مفید باشد نباید تبدیل به اعتیاد شود و اولویت‌های دیگر زندگی را فراموش کنیم. در شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی با عقاید فراوان در حال فعالیت هستند لذا کاربران با مطالعه هر مطلب نباید بلافاصله تحت تاثیر آن قرار گیرند و قبل از داوری باید از صحت و سقم آن مطلع شوند . از کپی‌برداری و ارسال مجدد مطالب نقل شده از شخصیت‌های تاریخی و نویسندگان و ... بدون نام منبع خودداری کنید. ‌عکس‌های شخصی که در فضای مجازی منتشر شده را بلافاصله پس از دریافت حذف کنید چرا که آبرو و شخصیت افراد حق الناس است و در فرهنگ اصیل ایرانی جایگاهی ندارد.
 
سرگرد سرحدی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا نسبت به افزایش سطح آگاهی خود از انواع جرایم در فضای مجازی و نحوه مصون ماندن در این فضا اطلاعات لازم را کسب کنند و در مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را گزارش دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین