« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
پلیس فتا
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری میلیونی با پیشنهاد نامتعارف در شبکه‌های اجتماعی در یکی از استان‌های همجوار خبر داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  روابط عمومی پلیس فتا ناجا ، سردار عزیز‌اله ملکی ضمن بیان این خبر اظهار داشت : طی رصد صورت گرفته از سوی کارشناسان  پلیس فتا‌، مشاهده شد فردی با قرار دادن پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با موضوع دعوت به انجام اعمال منافی عفت در ازای دریافت مبلغی اقدام به کلاهبرداری می‌نمود، لذا مراتب به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
 وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید خانمی پس از دریافت مبلغ 5/1 میلیون ریال یک آدرس جعلی جهت برقراری ارتباط نامشروع برای فرد قربانی ارسال می‌نمود.
در ادامه با هماهنگی مقام قضایی طی  بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد طی دفعات متعددی این عمل را تکرار و از افراد قربانی مبلغ ذکر شده را کلاهبرداری می‌نماید.
 
سردار ملکی ادامه داد: همچنین فردی با مراجعه به این پلیس بیان داشت که با شخصی در پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و مبلغ 5/1 میلیون ریال را برای وی ارسال‌ کرده است ، ولی متهم پس از دریافت وجه، ارتباط خود را با شاکی قطع و اقدام به کلاهبرداری نمود. در بررسی صورت گرفته مشخص شد  شیوه و شگرد وی با فرد رصد شده مشابه می‌باشد.
 
این مقام انتظامی افزود: در ادامه با بررسی‌های فنی و پلیسی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت م.خ شناسایی و طی یک عملیات میدانی و رعایت اصل غافلگیری در استان کرمان دستگیرشد و به پلیس فتا هرمزگان انتقال داده شد ؛ همچنین در بازرسی منزل وی چند کارت بانکی و چندین موبایل و یک دستگاه رایانه همراه کشف گردید.
 
وی بیان کرد: در بازجویی به عمل آمده ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام بزهکارانه گردید‌، ولی پس از روبرو شدن با ادله موجود به بزه انتسابی معترف و بیان داشت با طراحی یک صفحه در شبکه اجتماعی و درج پیام برای ایجاد رابطه نامشروع فرد قربانی را شناسایی و از وی درخواست مبلغ 5/1 میلیون ریال‌ می‌نمود. همچنین در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید از سراسر کشور با وی تماس گرفته شده است و در مجموع مبلغ 105میلیون تومان کلاهبرداری نموده است.
 
سردار ملکی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاد‌ه، مخاطرات فضای مجازی را جدی گرفته و در این فضا به هر کسی اعتماد نکنند همچنین شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخشش ارتباطات مردمی  نسبت به اطلاع رسانی اقدام نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: