« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
مسئول اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فراشبند امروز از مرمت «چهارطاقی نقاره‌خانه» متعلق به دوران ساسانیان خبر داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری میزان،مرتضی کشاورز مسئول اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فراشبند،گفت: این اثر که یکی از 25 چهارطاقی شهرستان فراشبند پایتخت چهارطاقی‌هاست، در سال 1379، با شماره 3398 در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است.

کشاورز به اعتبارات اختصاص‌یافته برای مرمت این اثر تاریخی اشاره کرد و افزود: هزینه مرمتِ ”چهارطاقی نقاره‌خانه" از محل اعتبارات 2درصد نفت و گاز شهرستان با اعتباری بالغ بر 450میلیون ریال تأمین شده و مرمت‌ها در قسمت چهارطاق اطراف، پایه‌ستون، استحکام‌بخشی گنبد و ترمیم کف درحال انجام است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فراشبند اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید، برای اولین بار از محل همین اعتبارات در تابستان 94 و 95 ”چهارطاقی تل جنگی" مرمت شد و امسال نیز این بنا در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین در سال آینده نیز اعتباری برای مرمت چهارطاقی‌ها و کاروانسراها پیش‌بینی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین