« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
بهای جهانی نفت در اوایل صبح روز سه‌شنبه پس از آن افزایش یافت که پیش‌بینی‌ها از تمدید اجرای توافق نفتی اوپک برای کاهش سطح تولیدات حکایت داشت.
به گزارش آوای رودکوف، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: بهای جهانی نفت در اوایل صبح روز سه‌شنبه پس از آن افزایش یافت که پیش‌بینی‌ها از تمدید اجرای توافق نفتی اوپک برای کاهش سطح تولیدات حکایت داشت. همچنین به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای نفت، به تدریج به کاهش نفت مازاد موجود در بازار و صعود بهای این کالای حیاتی منجر شود.


صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین المللی) با 14 سنت افزایش (0.3 درصد) به 51 دلار و 76 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 6 سنت افزایش (0.1 درصد)، 48 دلار و 28 سنت معامله شد.


اوپک و چندین تولیدکننده مهم – از جمله روسیه – توافق کردند برای کاستن از نفت مازاد موجود در بازار – که این کالای حیاتی را در 3 سال اخیر تحت فشار قرار داده است، در 6 ماه نخست سال جاری میلادی روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولیدات خود بکاهند. اما این توافق به دلیل پایبندی نسبی اعضا به کاهش تولیدات و افزایش تولید نفت شیل در آمریکا با توفیق چندانی روبرو نبوده و بهای نفت از آغاز سال جاری میلادی بیش از 10 درصد کاهش یافته است.


اما اعضای اوپک برای مقابله با این وضع، به گونه‌ای روز افزون از تمدید توافق کاهش تولیدات حمایت می‌کنند. البته آن‌ها بر این نکته تأکید دارند که اعضای غیر عضو – نظیر روسیه – نیز باید بر تلاش‌های خود بیفزایند.
این در حالی است که بهای جهانی طلا در نخستین ساعات روز سه‌شنبه نوسان اندکی را تجربه کرد. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.1 درصد افزایش، 1234 دلار و 40 سنت معامله می‌شود. دیروز بهای طلا به بالاترین سطح در 2 هفته اخیر رسیده بود.
برچسب ها: افزایش ، نفت ، فلز ، آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: