« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
آوای رودکوف : «هیثم حسون» در واکنش به حملات گسترده اخیر تروریست‌های تکفیری به حومه پایتخت که به هلاکت ده‌ها نفر از آنها منجر شده است،خاطر نشان کرد : آنچه اکنون در شمال شرق پایتخت رخ می‌دهد،‌موج دوم عملیات نظامی گروه‌های تروریستی با عنوان ادعایی «یا عباد الله اثبتوا» است که این موج تلاشی برای کسب دستاورد میدانی یعنی توقف عملیات نظامی ارتش سوریه به سمت القابون، حرستا و برزه و وادار کردن آن برای انتقال نیروهایش به سمت جوبر و در نتیجه تلاش تروریست‌ها از این حملات، متوقف کردن عملیات نظامی ارتش بوده است.

وی افزود : هدف دیگر گروه‌های تروریستی، کسب دستاورد سیاسی از طریق به دست آوردن دستاورد نظامی از طریق تلاش برای ورود به یکی از محله‌های دمشق نزدیک به میدان «العباسیین» و در نتیجه معامله بر سر آن و فشار بر دولت سوریه در نشست ژنو 5 بود.

حسون تصریح کرد : قطعا اهداف سیاسی که تروریست‌ها دنبال می‌کنند، به نفع رژیم‌های حامی آنها به ویژه عربستان سعودی و ترکیه است که این گروه‌ها را برای انجام عملیاتی که شبیه عملیات خودکشی است،‌وادار می‌کنند، زیرا امکان تحقق هر گونه دستاورد نظامی به سبب قدرت نظامی بالای ارتش سوریه در این مسیر صفر است، و این منطقه دیوار مستحکم حمایت از پایتخت توسط ارتش و همپیمانانش به شمار می‌رود.

سرتیپ ارتش سوریه درباره اعلام گروه‌ تروریستی جیش‌الاسلام که در مذاکرات آستانه شرکت کرده بود مبنی بر آمادگی‌اش برای شرکت در حملات تروریستی به جوبر و قابون گفت : اعلام آمادگی گروه تروریستی جیش الاسلام برای مشارکت در این حملات، گمراه‌کننده و تلاشی برای القای این ادعا است که تا این لحظه در این حملات شرکت نکرده است.

وی خاطر نشان کرد :‌ گروه تروریستی جیش الاسلام از زمان موج اول یورش گروه‌های تروریستی در آن مشارکت داشت، به طوری که می‌دانیم این منطقه، منطقه نفوذ جیش‌الاسلام به عنوان بزرگترین باند تروریستی در غوطه شرقی قلمداد می‌شود و از همان آغاز، اتاق عملیات یکپارچه‌ای برای جیش الاسلام و دیگر گروه‌های تروریستی همچون فیلق الرحمن و جبهه النصره وجود دارد که دست به این حملات زده‌اند.
منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: