« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
خبر فوری
تصاویر ارسالی از روستای چلی در بخش مرکزی شهرستان لنده حاکیست بسیاری از درختان کنار این روستا خشک شده که می طلبد مسولان مربوطه سریعا اقدام نمایند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛ طی دوماه اخیر تعداد قابل توجهی از درختان "کنار" حوالی روستای چلی واقع در بخش مرکزی شهرستان لنده خشک شده  به نحوی که سر سبزی و شادابی خود را کاملا از دست داده اند.

یکی از ساکنان روستای چلی علت خشکی درختان کنار این منطقه را بارش برف و سرمای شدید دانست اما ضروری است تا این موضوع به صورت تخصصی و کارشناسی از طریق ادارات و مسولان ذیربط مورد بررسی لازم قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.

گفتنی است ؛ درخت كُنار از جملـه درختان ميـوه مناطق گرمسيـري و نيمه‌گرمسيـري است که به عنوان مقاوم‎ترين درخت ميوه به شرايط سخت محيطي به ويژه شرايط خشكي و كم‎آبي، شوري و دماهای بالا شهرت یافته است.

كُنار درختي است چند منظوره  كه علاوه بر مصرف تازه‎خوري، از آن فرآورده‎هاي جانبي از جمله ترشي، مربا، آبميوه، اسكواش، شيريني، شيره و پودر ميوه تهيه مي‏گردد.

كاربردهاي ديگري نيز از قبيل تهيه الوار، هيزم، علوفه، داروهاي گياهي، حفاظ و بادشكن از اين درخت ارزشمند قابل ذکر است. در سالهاي اخير اغلب كشورهاي مناطق گرم و خشك جهان، رويكرد قابل توجهي به كشت و پرورش اين درخت نشان داده‎اند و سطح زير كشت باغهاي تجاري آن در اين كشورها به شدت در حال افزايش است به گونه‎اي كه در كشورهاي مزبور تحت عنوان "درخت ميوه آينده” مشهور گشته است










نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: