« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
گریزی بر مکان هاي ديدني و توريستي شهر سوق
ارتفاع اين آبشار نزديک به پنجاه متر است که اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گياهان دارويي احاطه کرده اند.....


به گزارش پایگاه خبری  آوای رودکوف ؛ آبشار طوف خيمه سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. اين آبشار زيبا در نزديکي روستاي بي بي زليخا در 10 کيلومتري شهر سوق و در مسير لنده به دهدشت واقع است.

از مسير روستاي بي بي زليخا و توف خيمه پس از حدود نيم ساعت کوهپيمايي به پاي آبشار مي رسيد. ارتفاع اين آبشار نزديک به پنجاه متر است که اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گياهان دارويي احاطه کرده اند. جريان آب در اين آبشار به نحوي مسحور کننده و از ديواره اي بلند، باشکوه و هيبت بسيار به پايين سرازير مي شود.

يک افسانه کهن محلي حاکي از آن است که ريزش آب از اين ارتفاع براي اهالي اين سرزمين هيبت و عظمت به ارمغان آورده و دشمنان اين ديار را از دستيابي به اين مرز و بوم کهن پرهيز مي داده است.

 ار ديگر مکان هاي ديدني و توريستي شهر سوق، حوالي سد مارون واقع در 10 کيلومتري شهر سوق مي باشد که در فصل بهار داراي جاذبه هاي خاصي است.کوه دژکوه نيز يکي ديگر از مکان هاي گردشگري شهر سوق است که فاصله آن تا شهر سوق پانزده کيلومتر مي باشد.

اين کوه از نماي مختلف، شکل هاي متفاوتي داشته و پوشيده از درختان و درختچه هاي زيادي از جمله بلوط و کنار مي باشد. دامنه هاي اين کوه داراي چشمه و آبشارهاي هميشه جاري و مناطقي سرسبز و بکر مي باشد.

سیری در ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: