« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
علمی پزشکی
یک پزشک طب سنتی گفت: یکی از علل ضعف بدن، ضعف معده است. ضعف معده باعث کمتر هضم شدن غذاهاست که در نتیجه مقدار کمتری از مواد غذایی جذب بدن می‌شود.
 به گزارش آوای رودکوف  ؛ پزشک طب سنتی اظهار داشت: یکى از علل ضعف بدن، ضعف معده است. ضعف معده باعث کمتر هضم شدن غذاها است که درنتیجه مقدار کمترى از مواد غذایى جذب بدن مى‌شود.

در مجموعه آثار جلال‌الدین مصطفوی کاشانی آمده است: از طرف دیگر، طبق یک اصل مسلم فیزیولوژى، هر عضوى که کار مى‌کند، خون به‌مقدار بیشتر از معمولى در شرایین و مویرگ‌هاى آن عضو گردش مى‌کند و در کسانى که معده‌شان ضعیف است، براى هضم غذا، خون به‌مدت طولانى‌تر، متوجه اطراف معده و روده‌ها مى‌شود و از توجه به سایر نقاط بدن بازمى‌ماند.

این پزشک طب سنتی ادامه داد: در مجموعه آثار بنابراین، یک نوع کم‌خونى نسبى، ضمن هضم غذا در این قبیل اشخاص دیده مى‌شود و همین کم‌خونى نسبى، به خودى خود، باعث ضعف در کلیه اعضاى بدن مى‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، کسانى که معده‌شان به‌سختى غذا را هضم مى‌کند، مقدارى از انرژى و قواى ذخیره بدنشان به مصرف هضم غذاها مى‌رسد و این مسئله نیز در تشدید ضعف بدن تأثیر دارد.

سوءهاضمه عامل ضعف بدن

مصطفوی یادآور شد: گذشته از اینها، کسانى که سوءهاضمه دارند، غذاها در لوله هاضمه آنها بیشتر مانده و بر اثر طول مدت تخمیر پیدا مى‌کند و مقدارى مواد سمّى تولید مى‌شود که جذب آنها به بدن باعث ضعف و کم‌خونى مى‌شود.

منبع: سلامتی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: