« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
علمی پزشکی
طبیعت‌گردی جزو جدایی‌ناپذیر سیزده‌به‌در است که با رعایت یکسری نکات پزشکی می‌توانید این تجربه را شیرین‌تر کنید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف  ، کسری میر متخصص فیزیوتراپی گفت: ایام نوروز بویژه روزهای پایانی آن، برخی افراد را تشویق به طبیعت‌گردی و سفرهای یک روزه می‌کند. این در حالی است که مراجعات دردهای اسکلتی-عضلانی به متخصصان فیزیوتراپی بعد از این ایام دوچندان می‌شود.
وی ادامه داد: مهم‌ترین علت این مراجعات را باید در وضعیت نشستن مسافران روی صندلی‌های خودرو جست‌وجو کرد.میر توضیح داد: حتی در وضعیت مناسب نیز صندلی باید طوری باشد که روی ستون فقرات ناحیه گردن و ستون فقرات ناحیه کمر کمترین فشار تحمیل شود.
 
وی اظهار داشت: در ترددهای بین خیابانی و جاده‌ای فاصله‌ بین پا‌ها تا پدال ماشین و فاصله‌ بین دست‌ها تا فرمان ماشین فشارهای متعددی به مفاصل ستون فقرات کمری و مفاصل ستون فقرات گردن وارد می‌کند.
 
این متخصص فیزیوتراپی افزود: تغییراتی که افراد در وضعیت صندلی ماشین ایجاد می‌کنند، حتما باید مناسب قد و شرایط جسمی مسافران باشد تا با این کار حداقل فشار به ستون فقرات تحمیل شود.
 
وی اضافه کرد: افراد باید سعی کنند از رانندگی‌های طولانی مدت جلوگیری کنند، زیرا فشارهای ناشی از رانندگی‌های طولانی مدت باعث می‌شود سیستم عضلانی اسکلتی بیش از سایر اندام‌ها تحت تاثیر قرار گیرد و در افراد دارای نارسایی‌های سیستم عضلاتی و اسکلتی باعث عود عارضه می‌شود.
 
میر در ادامه توضیحاتش به اهمیت استفاده از کوله‌پشتی اشاره کرد و گفت: کوله پشتی باید وضعیت مناسبی و متقارنی داشته باشد و افراد حتما از بند‌های سفت کننده استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: وزن کوله پشتی هنگام طبیعت‌گردی باید بین هشت تا 10 درصد وزن خود فرد باشد تا فشار مضاعف روی ستون فقرات ناحیه کمری و گردنی وارد نشود.
 
این متخصص فیزیوتراپی در مورد کسانی که فعالیت بدنی مناسبی در طول سال نداشته یا وضعیت فیزیکی مناسبی ندارند، گفت: این افراد حین طبیعت‌گردی باید سعی کنند در مناطق صعب‌العبور یا شیب‌های خیلی تند قرار نگیرند.
 
وی در این خصوص توضیح داد: طبیعت گردی افراد در مناطق خیلی سخت ممکن است با مشکلاتی چون درد زانو و مچ دستها همراه باشد و افراد را بعد از تعطیلات روانه کلینیک‌های فیزیوتراپی کند.
 
میر یادآور شد: به واسطه دورهمی روز طبیعت افراد ممکن است فعالیت‌های ورزشی خاصی را انجام دهند که اگر در طول سال فعالیت ورزشی مناسبی را نداشته اند، باید بر اساس میزان آمادگی جسمانی خودشان فعالیت ورزشی یا هر تحرکی را انتخاب کنند./باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین