« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
جهان
شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه سندی تصویب کرد که به می‌گوید سیاست مشترک این اتحادیه در قبال سوریه را مشخص می‌کند.
به گزارش آوای رودکوف ، شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه سندی تصویب کرد که به می‌گوید سیاست مشترک این اتحادیه در قبال سوریه را مشخص می‌کند.

این سند، با بیان اینکه دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مسئولیت محافظت از جمعیت این کشور را به عهده دارد، از اوضاع انسانی در کشور سوریه ابراز نگرانی کرده است.

سند شورای اروپا از تمامی متحدان سوریه به ویژه روسیه خواسته به مسئولیت خود برای برقراری آتش‌بس در سوریه و رفع حصر از مناطق تحت محاصره عمل کنند.

بند سوم این سند به شرح اهداف اتحادیه اروپا در شش حوزه پرداخته است:

الف) پایان دادن به جنگ از طریق انتقال سیاسی، طبق سند شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد،

ب) پیشبرد انتقال سیاسی معنادار و فراگیر در سوریه، در راستای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل و بیانیه ژنو، از طریق پشتیبانی از انتقال سیاسی

ج) نجات جان انسان‌ها از طریق رفع مشکلات انسانی اقشار آسیب‌پذیر در سوریه

د) پیشبرد دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان از طریق تقویت سازمان‌های جامعه مدنی

و) مشخص کردن مسئولیت‌پذیری جنگی، با تسهیل فرایند آشتی‌ ملی و فرایند آشتی ملی

ز) حمایت از احیای جامعه سوریه و مردم این کشور از طریق فراهم‌سازی تحصیل، ایجاد شغل و حمایت از حکومت‌های غیرنظامی محلس در مناطق تحت کنترل معارضان

اتحادیه اروپا در بخشی از این سند از تمامی طرف‌ها خواسته به تعهداتشان برای حفظ آتش‌بس در سوریه پایبند بمانند و از ایران، روسیه و ترکیه خواسته به تعهداتشان به عنوان ضامنان این آتش‌بس برای اجرای آن عمل کنند.
منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: