« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
انتخابات 96
«همین که [آیت الله] رییسی توانسته است در فرصتی کوتاه، در قامت جدی‌ترین رقیب رییس‌جمهور مستقر ظاهر شود، برای او یک «برد تمام» است... خیال خوش روحانی برای پیروزی آسان، کم‌کم زایل می‌شود و کار او در این دوره سخت‌تر از دور پیش است.»
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، سایت تحیلی خبری زیتون، وابسته به اصلاح طلبان خارج از کشور و از حامیان دولت روحانی، در یاداشتی با عنوان "اگر رئیسی بیاید..." با اشاره به اخباری مبنی بر قطعی شدن حضور آیت الله رئیسی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، از او به عنوان  کسی که توانسته است در فرصتی کوتاه، در قامت جدی‌ترین رقیب رییس‌جمهور مستقر ظاهر شود، نام برده و این موفقیت را برای او یک «برد تمام» خوانده است.

 سایت اصلاح طلب زیتون در این باره می نویسد: «ابراهیم رییسی بازی دو سر بردی را با انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم آغاز کرده است. فعالان کمپین «رییسی بیا» می‌گویند که او پس از نشست آتی جمنا در این پنج‌شنبه، رسما کاندیداتوری خودش را اعلام خواهد کرد.

محمد حسینی، عضو هیات رییسه جمنا  هم گفته رییسی برنامه خود را برای ریاست‌جمهوری به این اشکل ارایه داده است.  اگر این ادعا درست باشد، انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، شاهد دوگانه‌ی رییسی-روحانی خواهد بود.

همین که رییسی توانسته است در فرصتی کوتاه، در قامت جدی‌ترین رقیب رییس‌جمهور مستقر ظاهر شود، برای او یک «برد تمام» است. شخصیتی که تا چند ماه پیش کم‌تر کسی در سطح جامعه او را می‌شناخت، از شهرتی برخوردار شده است که استعداد رسیدن به بالاترین مناصب سیاسی را دارد.»

 این سایت در ادامه با اشاره به ویژگی های آیت الله رئیسی می نویسد: «رییسی اگر کاندیدا شود، نقطه‌ای روشن برای حمله به او وجود ندارد، عمامه‌اش سیاه است و سیمای مقبولی دارد و شباهت ویژه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی دارد. برای کم‌حرفی و ناطق نبودن او، می‌توان هاله‌ای از ابهام و تقدس ساخت. به تازگی از رهبری حکم گرفته است و تردید در حمایت رهبری از او کار آسانی نخواهد بود. از طرفی دیگر رییسی حتی اگر کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم هم نشود، استعداد جانشینی رهبر یا ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را هم از خود بروز داده است. از اراده‌ی پنهان نظام برای این چهره‌سازی که بگذریم، این موفقیت، بیش از هر چیز مدیون بازی ماهرانه‌ی او با رسانه‌ها است.»

 سایت وابسته به اصلاح طلبان خارج از کشور در ادامه به سراغ نقطه ضعف های حسن روحانی در رقابت با آیت الله رئیسی رفته و در این باره می نوییسد: «مهارت روحانی در این دوره، برای حمله به دیگران کاربردی نخواهد داشت چرا که خود این بار در موضع دفاع نشسته است. خیال خوش حسن روحانی برای پیروزی آسان، کم‌کم زایل می‌شود و کار او در این دوره سخت‌تر از دور پیش است. چهار سال از احمدی نژاد گذشته است و دیگر به صرف حمله به کارنامه‌ی او نمی‌توان محبوبیتی کسب کرد.»

 این سایت می افزاید: «شعار رفع حصر که حسن روحانی را برای «جنبش سبز» رویین‌تن می‌ساخت، به چشم اسفندیار او تبدیل شده است. روحانی دیگر نامی از شجریان و خاتمی نمی‌تواند ببرد که کاری برای رفع محدودیت‌هایشان نکرد. تحریم‌هایی که او را برای رهبری نظام قابل تحمل و پذیرفتنی می‌ساخت، از میان رفته‌اند. برجام، همان اندازه که می‌تواند برایش رای بیاورد، می‌تواند رای‌هایی را هم از او بگیرد. موج رد صلاحیت هاشمی و حمایت‌اش از روحانی وجود ندارد. تیم روحانی و نزدیکانش، مهارتی در استفاده از رسانه‌ها ندارند.»

 سایت زیتون در پایان تنها برگه برنده روحانی در انتخابات پیش رو را حمایت اصلاح طلبان از او خوانده می نویسد: «با این همه حسن روحانی رییس‌جمهور است و از حمایت زود‌هنگام اصلاح‌طلبان برخوردار شده است، حمایتی که می‌تواند برگ برنده او در انتخابات پیش رو باشد.»

منبع/جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین