« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که در شرایط ادامه تشدید تنش ها میان واشنگتن و مسکو، قرار است 23 فروردین ماه به پایتخت روسیه سفر کند، افزون بر سرگئی لاوروف همتای روس خود، ممکن است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار و مذاکره انجام دهد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه با اعلام این مطلب گفت که در صورت امکان تیلرسون با پوتین دیدار خواهد کرد.
شبکه خبری راشاتودی روز چهارشنبه به نقل از اوشاکوف گفت: تیلرسون به دعوت لاوروف به مسکو سفر می کند و امکان دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهوری روسیه هم بررسی می شود.
هرچند تیلرسون چندی پیش با همتای روس خود برای اولین بار در آلمان دیدار و در باره روابط دوجانبه، اختلاف ها، تنش های کنونی در روابط دو کشور و همچنین مسائل منطقه ای رایزنی کرد، اما نخستین سفر در جایگاه وزیر خارجه آمریکا به روسیه اهمیت زیادی دارد.
تیلرسون پیش از برعهده گرفتن مسئولیت وزارت خارجه آمریکا ودر دوران مسئولیت نفتی با پوتین دیدار کرده است.
تیلرسون مدیرعامل سابق و رئیس هیات مدیره شرکت نفتی اکسان موبیل آمریکا پیش از برعهده گرفتن مسئولیت وزارت خارجه این کشور، به دلیل روابط دوستی و ارتباط با مقام های بلندپایه روسیه زیر فشار نمایندگان کنگره و محافل سیاسی ضدروس در واشنگتن قرار داشت.
روابط مسکو و واشنگتن در چارچوب سیاست های ضدروسی دوره دوم ریاست جمهوری اوباما از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه در بدترین حالت قرار دارد.
در آخرین روزهای سال 2016 نیز اوباما در یک اقدام ناگهانی دستور اخراج 35 دیپلمات روسی از این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب صادر کرد و دو مرکز دیپلماتیک روسیه را نیز بست.
راهیابی ترامپ به کاخ سفید امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش داده بود که اکنون به دلیل تداوم رویکردهای اوباما ضد روسی اوباما در حال کمرنگ شدن است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: