« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حمله شیمیایی در سوریه روز چهارشنبه در نیویورک آمریکا آغاز شد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، انگلیس، فرانسه و آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را برای تحقیق کامل در مورد حمله به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه ارائه دادند، اما روسیه متن این پیش نویس را غیرقابل قبول خواند.
'فرانسوا دلاتر' سفیر فرانسه در سازمان به هنگام ورود به جلسه این شورا به خبرنگاران گفت: اینجا در مورد جنایات جنگی در ابعاد وسیع و با سلاح شیمیایی گفت و گو می کنیم.
در پیش نویس این قطعنامه خواسته شده است، تحقیقات کاملی در مورد حمله شیمیایی بامداد روز سه شنبه به شهر خان شیخون در استان ادلب، از سوی سازمان منع سلاح شیمیایی انجام شود. دهها نفر در جریان این حمله کشته شدند که 20 نفرشان کودک بودند.
در پیش نویس قطعنامه مزبور، درخواست تشکیل تیم حقیقت یاب مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح شیمیایی برای مشخص کردن مسوول حملات شیمیایی سوریه مطرح شده است.
در متن این پیش نویس که خبرگزاری فرانسه به نسخه ای از آن دست یافته، از سوریه خواسته شده است برنامه های پروازی و دیگر اطلاعات لازم را در اختیار تیم حقیقت یاب قرار دهد.
طبق متن پیش نویس این قطعنامه، سوریه به تیم های حقیقت یاب سازمان ملل و سازمان منع سلاح شیمیایی اجازه خواهد داد از پایگاه های هوایی این کشور بازدید کنند.
هنوز برنامه ای برای رای گیری در مورد این قطعنامه تعیین نشده است، اما دیپلمات های غربی گفته اند که مذاکرات خود را در این زمینه طولانی نخواهند کرد.
انگلیس، فرانسه و آمریکا که خود از حامیان تروریست ها به شمار می روند، مدعی اند که نیروهای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مرتکب حمله شیمیایی حومه ادلب شده اند، اما ارتش سوریه هر گونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.
مسکو که عملیات نظامی خود در سوریه را از سال 2015 آغاز کرد، پیشتر از دمشق در برابر اتهامات مطرح شده در ارتباط با این حمله دفاع کرد.
روسیه دلیل کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را، عملیات هوایی سوریه به مقر تروریست ها عنوان کرد و وعده داد به حمایت نظامی از اسد ادامه می دهد. تروریست ها از این مکان برای ساخت بمب هایی حاوی مواد سمی استفاده می کردند.
شبد*9109*9122*مترجم: نیره مجیدی راد* انتشار دهنده: مهدی نعمتی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین