« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
آیا برای شما هم پیش آمده که گاهی وقت‌ها برای ثبت تصاویر از صفحه اصلی گوشی به چیزی بالاتر از اسکرین‌شات نیاز پیدا کنید؟ درست این‌جا است که اپ‌های اسکرین رکوردر در این قسمت به کار می‌آیند.
آوای رودکوف: تعداد زیادی از گوشی‌های اندرویدی هستند که چنین اپ‌هایی را به صورت پیش‌فرض بر روی خودشان ندارند و شما باید آن‌ها را به طور جداگانه دانلود و استفاده کنید. البته تعدادی از آن‌ها هم وجود دارد که برای اجرا نیاز به دسترسی روت دارند.

اما اخیرا یک موضوع جالب در وب‌سایت XDA مطرح شد که از یک ویژگی سیستمی به صورت پنهان در گلکسی S7 خبر می‌دهد. این ویژگی سیستمی یک اپ پنهان بوده که اجازه فیلم‌برداری از صفحه گوشی را به کاربر می‌دهد. این قابلیت توسط یکی از اعضای ارشد وب‌سایت XDA شناسایی شده و تا به امروز تقریبا هیچ‌کس از آن خبر نداشته است!

توسط این اپ شما قادر خواهید بود تا به ضبط فیلم از محیط رابط کاربری گوشی با پشتیبانی از صدا و کیفیت‌های تصویری مختلف بپردازید. وجود چنین اپی شما را از سایر برنامه‌های موجود در این زمینه بی‌نیاز می‌کند. این قابلیت بر روی هر دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge قرار دارد. بهترین بخش این خبر این‌جا است که شما بدون نیاز به دسترسی روت می‌توانید تمامی این کارها را انجام دهید.

تنها موارد مورد نیاز برای دسترسی به این ویژگی داشتن گوشی گلکسی S7 و یا گلکسی S7 Edge با اندروید نوقا و یا مارشمالو است. ابن فرآیند را بر روی گوشی گلکسی S6 دنبال کردیم، اما چیزی پیدا نکردیم. برای فعال‌سازی این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید.
مرحله اول

در ابتدا شما نیاز دارید تا این اپلیکیشن سیستمی را برای دسترسی به این ویژگی پنهان نصب کنید. دقت کنید که نصب unknown sources در بخش تنظیمات فعال باشد.
مرحله دوم

در مرحله بعد شما نیاز به نصب یک لانچر دارید. به نظرم Nova یکی از بهترین موارد موجود است؛ زیرا توسط آن می‌توانید به راحتی برای اسکرین رکوردر پنهان خود یک میان‌بر در صفحه ایجاد کنید و از آن به طور مستقیم استفاده کنید.
 
مرحله سوم

پس از نصب لانچر Nova و فعال کردن آن، انگشت‌تان را بر روی صفحه اصلی نگه‌دارید. در بخش ویجت‌ها به دنبال Activities بگردید و آن را بر روی صفحه اصلی قرار دهید. در منوی Activities به دنبال مورد Record screen بگردید. بر روی آن کلیک کنید و گزینه Launcher activity را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید از آن یک میان‌بر در صفحه اصلی ایجاد کنید.

مرحله چهارم

در صفحه جدید باز شده بر روی گزینه Agree کلیک کنید. از این به بعد شما به راحتی قادر به ضبط ویدیو از محیط کاربری گلکسی S7 و S7 Edge خواهید بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: