« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
انتخابات96
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها روند احراز صلاحیت‌ها و رسیدگی به شکایات ردصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در همایش دبیران اجرایی و بازرسان و مسئولان کمیته حقوقی این هیئت که صبح امروز (جمعه 18 فروردین‌) در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، گفت: در کشور ما انتخابات به عنوان یک پدیده برای اعطای مسئولیت به فرد نیست، بلکه صحنه معیار و آزمایش برای همگامی مردم با نظام و مهری بر استمرار آن است.

وی با بیان اینکه باید بستری فراهم شود که مردم با شور و اشتیاق پای صندوق‌های رای حاضر شوند، ادامه داد: تمام جهان به انتخابات در ایران و به میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای و اینکه چه میزان عشق و علاقه به نظام دارند، چشم دوخته‌اند.

نماینده مردم شهریار و شهرقدس در مجلس تصریح کرد: وظایف هیئت‌های اجرایی این است که فارغ از تمام دیدگاه‌ها به اصل انتخابات فکر کنند و مجریان خوبی برای انتخابات باشند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با تاکید بر اینکه کمتر از هر دو سال در ایران یک انتخابات داشته‌ایم، اظهار داشت: در بحث انتخابات شوراها باید نظارت بر روند فرآیند و حتی تلاش‌های فکری قبل از انتخابات نظارت کیفی باشد.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه انتخابات باید براساس مُر قانون برگزار شود، گفت: پس از تایید صلاحیت‌ها و یا عدم تایید آن، هیئت‌های نظارتی استانی و شهرستانی به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند تا مشخص شود آنهایی که تایید صلاحیت نشده‌اند آیا این کار براساس حقوق شهروندی و یا قانون اساسی بوده یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه در مراجع تجدید نظر، کارشناسان حقوقی باید دقت نظر در روند بررسی‌ها داشته باشند، افزود: نباید خدای نکرده با آبروی افراد بازی شود و بدون دلیل فردی مهر عدم تایید صلاحیت بخورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مراجع تجدیدنظر باید از ورود افرادی که چشم به جیب مردم دوخته و به دنبال ایجاد نفاق و ناامیدی و به دنبال تاراج اموال عمومی هستند، جلوگیری کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه در آخرین مرحله از تایید صلاحیت‌ها مرجعی شبه‌ قضایی شکل می‌گیرد، ادامه داد: باید در این مرجع شبه قضایی، مشخص شود شکایت‌هایی که به دست هیئت‌ها رسیده قابل بررسی است یا خیر و در انتها نیز باید حکم داده شود که انتخاباتی که برگزار شده در کمال صحت بوده یا خیر.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه در اصل 100 قانون اساسی تاکید شده که جایگاه شوراها اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، گفت: در این اصل بحثی از سیاسی بودن شوراها مطرح نشده و باید در شوراها کمک کنیم تا افرادی وارد شوند که فارغ از دیدگاه‌ها و سلایق سیاسی هستند.

وی ادامه داد: باید افرادی وارد شوراها شوند که به دنبال حل مشکلات مردم از جمله زیرساخت‌های شهری، حمل و نقل و مشکلات بهداشتی باشند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: امیدوارم روزی قانون این اجازه را بدهد تا گروه‌ها بتوانند شوراها را اداره کنند که متخصص و صاحب‌نظر در بحث خدمات شهری هستند./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: