« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
یادداشت / حجت الاسلام محمد ادریسی
حجت الاسلام محمد ادریسی: هرآنچه که قرار است روزی بیاید پس نزدیک است. روزي که ديديد دزدان و مفسداني در بيرون از خانه، لباس خون‌آلود صاحب خانه را در دست گرفتند و مي‌خواهند با افتخار آن را به همه نشان بدهند، بدانيد كه كليد دسترسي به آن لباس را از خود آن صاحب‌خانه گرفته‌اند.
آوای رودکوف -حجت الاسلام محمد ادریسی:هرآنچه که قرار است روزی بیاید پس نزدیک است. روزي که ديديد دزدان و مفسداني در بيرون از خانه، لباس خون‌آلود صاحب خانه را در دست گرفتند و مي‌خواهند با افتخار آن را به همه نشان بدهند، بدانيد كه كليد دسترسي به آن لباس را از خود آن صاحب‌خانه گرفته‌اند.

عذاب عمومي آنجا آغاز مي شود كه افراد جامعه از گناهان خصوصي هم با خبر باشند و خود را به بي اطلاعي بزنند و آنها را نهي و منع نكند.

نفس قبل از شيطان دشمن شماره يك انسان است . بايد از هواي نفس، بدون ترس از مردن، به هواي تهي از نفس هجرت كرد و عاقلانه و با حساب، نفَس كشيد زيرا كه آن:
اولاً: فريب‌دهنده؛
ثانياً: زخم‌زننده؛
ثالثاً: بازكننده؛
رابعاً: خارج‌كننده؛
و خامساً: تاريك‌كننده است.
هواي نفس فريب‌دهنده‌ي خودمان است و به ما مي‌گويد: اعتقاد داشته باش كه بره هستي و غير تو همه روباه؛ و ما را از اعتماد به آنهایي كه معتمَد هستند، بازمي‌دارد.

زخم‌زننده‌ي آبروي ديگران است؛ به ما مي‌گويد راهي جز اين كار نداري كه، كم‌كم آن زخم‌ها از بين مي‌رود و جز حسرت برايمان هيچ نمي‌گذارد.

باز‌كننده‌ي سفره‌ي دل براي سخن‌چين‌هاست و به ما مي‌گويد براي رسيدن به آرامش بايد اين كار را كرد كه ناگهان بادی مي‌وزد و همه‌ي آن سفره را پخش و پلا مي‌كند و رسوايي به بار مي‌آورد.
خارج‌كننده‌ي ما از قطار پر‌تحرك انسانيت است و به ما مي‌گويد تو مي‌تواني فقط در ايستگاه حيوانيت توقف کنی و يا تشويق مي‌كند كه مانند مترسك‌ها باشي.

و تاريك‌كننده‌ي اعمال خوب‌هاست و به ما مي‌گويد از اعمال بدها صرف‌نظر كن و از اعمال خوب‌ها بد دفاع كن كه عاقبت نور مي‌تابد و آنها را روشن‌تر مي‌كند.

در گذشته ای نزدیک یکی از دانشمندان دین شناس در مورد موضوعی مهم و خاص به نتایجی رسيد. بعد یادش آمد كه خودش هم منافعی را بعد از اعلام این نتایج از دست می دهد و ممکن است به سختی بیفتد و نظر خود را کتمان و آن را اعلام نکرد.

با خود گفت: شايد به دلیل هوای نفس و یا به خاطر راحتى بیشتر زن و فرزندان و یا شاگردانم به اين چنين نظری رسيده باشم و خواست خدا در میان نباشد. سپس چاه‏ منافع خود را اول بست و در حالى كه سودی نداشت بعد تحقیقات را از نو شروع كرد و همان نتایج اولیه و حتی بهتر از آن را گرفت و نظر خودش را اعلام نمود.

ای ناصح! نصيحت با رفتار از نصيحت با گفتار گرچه سخت تر است اما دوام و اصلاح آن بيشتر و رسا و شيرين تراست.پس وقتي توانايي گرفتن دست شخصي را داري سزاوار نيست صاحب آن دست را نصيحت كني پس اول دستگيري كن سپس نصيحت كن.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: