« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
انتخابات 96
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بر اساس اخبار کسب شده هم جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) در انتخاب آقای ابراهیم رئیسی دچار اختلاف شده و هم آقای رئیسی برای حضور در انتخابات 96 تردید پیدا کرده است.
آوای رودکوف :محمد علی نجفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دو قطبی نشدن فضای انتخابات اظهارداشت: تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر دو قطبی نشدن فضای انتخابات بازمی گردد به این که فضای سازنده و منطقی باید بر انتخابات حاکم شود وآن فضا تبدیل به فضای دو قطبی مخرب نشود.
وی ادامه داد: اگر به طور معمول می خواهیم انتخابات پرشوری با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم باید نامزدهای متعددی حضور یابند و مردم حق انتخاب داشته باشند.
وی افزود: ما از حضور آقای رئیسی استقبال می کنیم حتی اگر فضا به صورت مثبت هم دو قطبی شود، از نظر ما اشکالی ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ولی اخباری که از روز گذشته تا امروز به دست آمده این است که هم جمنا در انتخاب آقای رئیسی دچار اختلاف شده است و هنوز قطعی نیست و هم خود آقای رئیسی برای حضور در انتخابات تردید پیدا کرده است، بنابر این حضور ایشان را قطعی نگیرید.
نجفی تاکید کرد: چند نفر از جمنا که تا روز قبل محکم می گفتند حتما به توافق می رسیم و یک نامزد را مطرح می کنیم، صحبت هایی کرده یا در سایت هایشان مطالبی نوشته اند که حاکی از اختلافات جدی میان آنها است.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد آنها نتوانسته اند اتحاد و ائتلاف مورد نظر خود را حول آقای رئیسی ایجاد کنند، از طرفی اخباری که از دفتر وی رسیده نشان می دهد آقای رئیسی به صورت 100 درصد تصمیم نگرفته و تردید دارد.
وی همچنین درمورد احتمال حضور نامزد پشتیبان آقای روحانی در انتخابات 96 گفت: در بین اصلاح طلبان دو نظر در این زمینه وجود دارد، یک نظر این که آقای روحانی تنها ثبت نام کند و نیازی به وجود نامزد دیگری در کنار وی نیست، نظر دیگر این که یک یا دو نفر همراه وی ثبت نام کنند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: علت اصلی این نیست که این افراد بتوانند نسبت به نامزدهای متعدد جناح مقابل پاسخگو باشند، چون ما فکر می کنیم آقای روحانی به تنهایی می تواند پاسخ انتقادها و تخریب هایی که تا به حال شده و احتمال زیاد از این پس می شود را بدهد.
نجفی ادامه داد: علت این که برخی می گویند جریان اصلاح طلب نامزد دیگری داشته باشد، این است که چون تا روز انتخابات ممکن است هر حادثه یا اتفاقی به صورت طبیعی رخ دهد و این پیشنهاد از نظر محکم کاری و پیش بینی وقایع است.
وی تصریح کرد: بین این دو نظر هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و به طور معمول تصمیم نهایی با هماهنگی آقای روحانی گرفته می شود، باید صبر کنیم تا پایان هفته تکلیف مشخص شود.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین