« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
لنده
در متون روایى و فقهى، زدن حیوانات خواه با شلاق و خواه با شى‌ء دیگر مورد نکوهش قرار گرفته است و همواره بر رفتارى آکنده از شفقت و مهربانى، با حیوان تأکید شده است، تا جایی که حتی شارع زدن حیوان را موجب قصاص می داند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛ بر اساس اطلاعات واصله از روستای گرده کلات در بخش موگرمون شهرستان لنده فردی بنام امرالله نیکبخت از تلف شدن 13 راس" بز "خود بر اثر مسمومیت غذایی (سم) خبر داد .

امرالله نیکبخت 70 ساله ساکن روستای گرده کلات که همه ی دارایی اش  این چند راس دام بوده از مسولین ذیربط درخواست نمود تا ضمن شناسایی عوامل این اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی با چنین پدیده ی زشت و ناهنجار برخورد نموده و مانع از این ادامه این کار ناشایست گردند.



به گزارش آوای رودکوف ؛ قرآن به وجود شعور و درک در حیوانات معتقد است؛ به همین جهت اسلام علاوه بر نهی آزار و اذیت جسمی حیوانات، از آزار روحی آنها نیز به شدت نهی نموده است. از جمله مواردی که در احادیث و روایات در این زمینه به چشم می‌خورد، نهی از لعن کردن و زدن حیوان می باشد که امیرالمؤمنین فرموده است: "خدا لعنت کننده کسی است که حیوان را لعنت کند.” در متون روایى و فقهى، زدن حیوانات خواه با شلاق و خواه با شى‌ء دیگر مورد نکوهش قرار گرفته است و همواره بر رفتارى آکنده از شفقت و مهربانى، با حیوان تأکید شده است، تا جایی که حتی شارع زدن حیوان را موجب قصاص می داند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
موگرمون ... سم میدادن ولی خبری از روستای گرده کلات نبود .خدا خیر نبیند از کسایی که کار غیر انسانی انجام میده گناه حیوان زبان بسته چه بود که این کار انجام دادن البته ای روزا مشکلاتی در روستای گرده کلات مثل اینکه بوجود آمده عده ای از خدا بیخبر این آتش را دارند شعله ور میکنند
شفاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
عدم باز تعریف یک زیرساخت فرهنگی مناسب در موگرمون معضلی است ک چند سال قبل هم هزاران قطعه ماهی را به براثر سم به کام مرگ کشاند جادارد فرهنگیان عزیز و فعالان اجتماعی منطقه ازجمله علی یارعیدون،جرنده،رنجبر،آهنجان ،ورزیده و...در گسترش فرهنگ مطالعه ،احداث کتابخانه،محرومیت زدایی منطقه تلاش کنند
فریاد رس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
سم دادن به حیوانات در بخش موگرمون سوغات ............ است..عدم ارتقا فرهنگ وآگاهی این مناطق،عدم گسترش معنویت،بی سوادی و جهل این مناطق را انبارباروتی قرار داده که هر لحظه انتظار انفجار می رود ومستعد تبدیل شدن به پتک ...... است باشد که مسئولان راهکاری اندیشند وپیشگیری را قبل از درمان انجام دهند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: