« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
کارگاه آموزشی تخصصی توانمندسازی بانوان شاغل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، امام جمعه موقت یاسوج و جمعی از مسئولان استانی در سالن اداره پست استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه، گفت: از مجموع 529نفر نیروی کمیته امداد در استان 53 نفر نیروی زن هستند که حدود 10تا 12درصد کل نیروهای این نهاد را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه امروزه خواهران در حوزه های مختلف ادارات در حال انجام وظیفه هستند و بهترین رضایتمندی نیز در این بخش است، تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد خدمتگزار حمایتی و انقلابی موظف است در کنار خدمات تخصصی، به تعالی فکری و ارزشی نیروهای خود نیز توجه داشته باشد.


محبی با اشاره ه اینکه امور بانوان کمیته امداد در کل شهرستانهای استان فعال هستند و مسئولان آنها نیز به فرمانداریها معرفی شده اند، گفت: حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، آسیبهای اجتماعی، حقوق شهروندی، رفاه اجتماعی خانواده و اقامه نماز از جمله محورهای تشکیل این کارگاه هستند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.



وی با بیان اینکه محرومان پشتوانه های اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و خدمت به این قشر از جامعه از افتخارات کمیته امداد است، افزود: 15هزار و 476 خانواده یعنی 45 درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.



محبی آموزش فنی و حرفه ای به 683 نفر، کاریابی برای 90 نفر،اهداء جهیزیه به 80 دختر جوان،ارائه تسهیلات ازدواج به 94 نفر، ارائه تسهیلات به بیش از 4 هزار دانش آموزدختر و بیش از هزار و صد دانشجوی دختر، زیر پوشش قرار دادن بیش از چهار هزار و 600  دختریتیم را از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده این نهاد در سال گذشته برشمرد.



وی از دیگر اقدامات کمیته امداد برای زنان تحت حمایت را بیمه اجتماعی 911نفر از بانوان،خودکفایی157زن سرپرست خانوار، تعمیر و ساخت 580 مورد مسکن برای زنان سرپرست و پرداخت وام اشتغال زایی و خودکفایی به 424 نفر از بانوان زیر پوشش این نهاد، عنوان کرد.



 فروغ صدرمشاور مدیرکل کمیته امداد در امور بانوان در این کارگاه آموزشی گفت: از دیدگاه اسلام زن و خانواده سنگ بنای اصلی ساختار اجتماعی جامعه است و زنان به دلیل ایفای نقشهای متعدد عامل اساسی ثبات و سلامت خانواده هستند.



صدر افزود: کمیته امداد علاوه بر داشتن بانوانی متعهد، توانمند و شایسته در حوزه کاری خود و خدمت به محرومان، افتخار دارد که خادم زنان سرپرست خانواری باشد که به علت فوت سرپرست، طلاق، زندانی و یا سرباز بودن سرپرست تحت حمایت قرار گرفته اند.



وی ضمن تشریح عملکرد امور بانوان این نهاد در سال گذشته، افزود: دیدار مدیرکل کمیته امداد استان از خانواده های زن سرپرست تحت حمایت این نهاد، جشن ازدواج زوج های تحت حمایت، جشن میلاد حضرت فاطمه(س)، اجرای طرح اشتغال مددجویی کارگاه پخت نان محلی شهرستان باشت با اشتغال زایی 14نفر، شرکت در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت، و غیره از دیگر برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بودند.



مشاور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در امور بانوان افزود: کارگاههای آموزشی برای بانوان شاغل و سرپرست خانوار، اردوهای فرهنگی به صورت خانوادگی، انتشار گاهنامه های فصلی برای گزارش عملکرد و فعالیتهای بانوان امداد، جمع آوری بانک اطلاعاتی از بانوان شاغل و غیره نیز از برنامه های پیش بینی شده امور بانوان این نهاد برای سال جاری هستند.
در ادامه این کارگاه مرضیه یاری نژاد استاد حوزه علمیه خواهران یاسوج مطالبی در خصوص ازدواج، تربیت فرزند و عفاف و حجاب در گفتار و کردار از نظر اسلام، بیان کرد.



به گفته مدیر روابط عمومی کمیته امداد ؛ در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از بانوان شاغل کمیته امداد استان، آموزشهای لازم در خصوص عفاف و حجاب،امر به معروف و نهی از منکر، خودکفایی اقتصادی و نحوه برخورد با مراجعه کنندگان را فراگرفتند.









نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین