« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
معاون اول قوه قضاییه گفت: قطعا مبارزه با فساد هزینه دارد و یکی از این هزینه ها، وارد کردن فشار بر قوه قضاییه است و دلیل آن هم موثر بودن کارهای قوه قضاییه است. امروز قوه قضاییه در همه موارد، با دانه درشت ها برخورد می کند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از پارس نیوز، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در گردهمایی روسای کل معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها و دادستان های مراکز استان با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی مسلما آثار زیانباری دارد و می تواند مسایل امنیتی برای کشور پیش بیاورد یا موجب فروپاشی خانواده ها شود. ممکن است به فاصله گرفتن مردم از ارزش های دینی و اسلامی موجب شود.
وی با طرح این پرسش که از چه منظری باید به آسیب های اجتماعی نگاه کرو گفت: باید نگاه فرا وظیفه ای به آسیب های اجتماعی دتشت و باید بر اساس میزان اهمیت موضوع، وقت بگذاریم و اقدام کنیم.
معاون اول قوه قضاییه افزود: امروز آسیب هتی اجتماعی مساله ای است که روی زمین مانده و در شان نظام نیست و خدا و مردم از ما انتظار دارند. به همین جهت است که رهبر انقلاب در چندین جلسه با همه گرفتاری هایشان، وقت گذاشتند، پیگیری و مطالبه کردند؛ این اهمیت مساله را می رساند.
محسنی اژه ای اضافه کرد: حضرت آقا انتظتر داشتند شورای آسیب های اجتماعی تبدیل به سازمان شود با اختیارات ویژه و و ساختار خاص که نشد؛ البته در قالب همین شورا، ساختارهایی در نظر گرفته شد که ۱۰۰ درصد مدنظر حضرت آقا نبود.
وی با اشاره به آسیب بیکاری گفت: یک مساله مهم اقتصاد مقاومتی ، اشتغال است. اگر بیکهری برطرف شود، آسیب های گوناگون اجتماعی جلوگیری می شود. نمی خواهم بگویم بیکاری منشا همه آسیب هاست اما قطعا رابطه تاثیرگذاری بین بیکاری و مواد مخدر، طلاق، ازدواج، فراهم کردن بستر برای دشمن برای نفوذ در جوانان و ... وجود دارد.
 
امسال سال تولید و اشتغال است و یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود. ما نمی خواهیم قوه قضاییه جایگزین سایر دستگاه های اجرایی شود. ممکن هم نیست. سایر دستگاه ها مسئولیت خود را درست انجام نمی دهند و این توقع بوجود می آید که قوه قضاییه باید ورود کند. قوه قضاییه نمی تواند شغل ایجاد کند و سبب بیکاری هم قوه قضاییه نیست اما قطعا قوه قضاییه می تواند به دولت کمک کند.
 
در راستای رفع موانع تولید قوه قضاییه می تواند نقش داشته باشد. یکی از عوامل موثر در تولید، بانک ها هستند. ما می توانیم در جهت صحت عمل بانک ها و توزیع درست نقدینگی و تسهیلات موثر واقع شویم.
 
امروز این تسهیلات به چه کسانی داده می شود؟ متاسفانه نقدینگی ما سرسام آور بالا رفته و اگر در تولید بکار می رفت اشکال نداشت. بانک ها هم می گویند بیشتر از میزان مشخص نمی تواند تسهیلات بدهند و آن مقداری هم که می دهند، جاهای دیگر رفته است.
 
قوه قضاییه در توزیع عادلانه فرصت ها و ثروت های ملی می تواند موثر باشد. امروز قاچاق واقعا پور تولید داخلی را درآورده است. قوه قضاییه در بحث قاچاق هم اختیارات قانونی و هم وظیفه دارد. باید نسبت به این مساله اهتمام ورزید. درباره گردش مالی قاچاق از ۱۳ میلیارد دلار می گویند تا ۲۸ میلیارد که نمی دانیم کدام درست است. عده ای هم گفته اند ۸ تا ۹ میلیارد دلار در سال که قطعا دروغ است و بیشتر از اینهاست.
 
این طور نیست که کالای قاچاق دوباره از طریق سازمان اموال تملیکی دوباره به بازار برگردد و قطعا باید از بین برود.
اژه‌ای در رابطه با فساد نیز گفت: کسانی هستند قانون دور را می زدند که تقاضا دارم قضات را در این خصوص آموزش دهید. کسانی برای اینکه حق بانک ها را ندهند اعلام ورشکستگی می کنند که تقاضا دارم قضات به راحتی از کنار این مسایل عبور نکنند.
 
محسنی اژه ای اضافه کرد: قطعا امر پیشگیری بر مقابله ارجحیت دارد اما باید با توجه به اولویت بندی ها در پیشگیری ورود و تمرکز کنیم. سرمایه و امکان خود را روی دهها مساله پخش نکنیم که نتوانیم جمع کنیم.
 
قطعا مبارزه با فساد هزینه دارد و یکی از این هزینه ها، وارد کردن فشار بر قوه قضاییه است و دلیل آن هم موثر بودن کارهای قوه قضاییه است. امروز قوه قضاییه در همه موارد، با دانه درشت ها برخورد می کند.
 
شما نه تنها در سال ۸۸ مبارزه جدی با فتنه کردید بلکه آن مبارزه امروز بازدارنده شده و فتنه گر جرات فتنه ندارد. شما فکر می کنید کارهایی که امروز در فضای مجازی انجام می شود، فردی است؟ قطعا سازمان یافته است و حامی و پشتیبان آنها یک سرویس خارجی است.
 
وی افزود: در همین موضوع بازداشت مدیران کانال های تلگرامی که هنوز هم ۶ نفر بازداشت، ظرف چند ساعت دوباره این کانال ها بالا آمد. چه کسی این کار را انجام داد؟
 
چه بسا در آینده هم با فتنه و فسادهایی رو به رو شویم و شما نباید کوتاه بیاییم و ما در مقابل هر فتنه، فشار و فسادی باید بایستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین