« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه دولتی که رئیسی تشکیل بدهد مشابه دولت نهم خواهد بود کناره‌گیری قالیباف و رئیسی به نفع یکدیگر را منوط به تصمیم جمنا بعد از برگزاری مناظرات دانست.
آوای رودکوف: حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه دولتی که رئیسی تشکیل بدهد مشابه دولت نهم خواهد بود کناره‌گیری قالیباف و رئیسی به نفع یکدیگر را منوط به تصمیم جمنا بعد از برگزاری مناظرات دانست.

به گزارش نامه نیوز ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو جبهه پایداری فعال در نهاد قانونگذاری کشور در گفت و گو با انتخاب ، در بیان دلیل دیدار رئیسی با جلیلی اظهار کرد: هم‌اکنون افراد دلسوز انقلاب سعی می‌کنند که به تقویت نقاط مشترک خود بپردازند و از بیان نقاط اختلافی بپرهیزند.

وی در مورد این احتمال که سعید جلیلی ممکن است برای سمت معاون اول رئیسی انتخاب شود، تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم که دولتی که آقای رئیسی تشکیل بدهد از همه ظرفیت‌های نیروهای انقلابی در آن استفاده کند و تقریبا دولت وی مشابه دولت نهم خواهد بود.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد قالیباف به نفع رئیسی کنار برود، خاطرنشان کرد: آقای رئیسی و آقای قالیباف دو تا همشهری هستند که در عرصه رقابت انتخاباتی حضور کرده و قرابت‌های زیادی با هم دارند و در عموم مسائل نظراتشان می‌تواند بهم نزدیک باشد ضمن‌اینکه بعید می‌دانم با وجود سازوکاری که جمنا پیش‌بینی کرده و فرآیندی که برای انتخابات تعریف کرده است هیچ مشکلی ایجاد شود.

این نماینده اصولگرا فعال در نهاد قانونگذاری کشور در پاسخ به اینکه حضور رئیسی، قالیباف و میرسلیم به عنوان سه کاندیدای اصولگرا که اصرار بر حضور خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی دارند مغایر با هدف جمنا در جهت حفظ وحدت اصولگرایان و به اجماع رسیدن روی یک کاندیدای واحد نیست، بیان کرد: آقای میرسلیم که جدا از جمنا آمده و یک درصد رای بیشتر ندارد اما آن دو نفر دیگر طبیعتا با مکانیزم جمنا پیش خواهند رفت و به طور قطع از سازوکار این جبهه و آنچه به عنوان خرد جمعی اتفاق بیفتد، تمکین خواهند کرد بنابراین کناره‌گیری هر کدام از این دو نفر به جمع‌بندی جمنا بستگی دارد.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به تغییری که مناظرات در روند نظرسنجی‌ها و نوع تصمیم‌گیری جمنا خواهد داشت، تاکید کرد: به طور قطع مشکل اصلی کنونی مردم اقتصاد کشور است بنابراین آنها حق دارند طی مناظرات بشنوند که تاکنون برای حل این مشکل چه اقداماتی انجام شده است به همین دلیل کاندیداها نباید در نوع ارائه برنامه‌های خود در جهت حل این معضل تنها با قرائت انشا مردم را نادیده بگیرند چراکه این اقدام توهین به ملت است ضمن‌اینکه جلسات مناظره باید کلاس حساب باشد و هر کاندیدایی که در این مسیر گام بردارد پیروز میدان خواهد بود.

وی ارزیابی میزان موفقیت هر کدام از کاندیداهای انتخاباتی را غیرقابل پیش‌بینی دانست و افزود: بی‌تردید برگزاری مناظرات که آغاز شود وضعیت هر کدام از کاندیداها و برنامه‌هایی که دارند شفاف می‌شود و طبیعی است که آن زمان مردم در این مورد باید تصمیم اصلی را بگیرند.

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین