« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و رکس تیلرسون همتای آمریکایی در گفت وگویی تلفنی، روند و برنامه مذاکرات سوری در آستانه را بررسی کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، دور آینده مذاکرات دو روزه سوری آستانه 13 اردیبهشت در پایتخت قزاقستان آغاز می شود.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف و تیلرسون شامگاه دوشنبه موضوع های مربوط به دور آینده نشست سوری آستانه را مورد تبادل نظر قرار دادند.
قزاقستان مانند دوره های پیش، آمریکا را به دور جدید مذاکرات سوری آستانه دعوت کرده است.
همچنین در این گفت وگوی تلفنی که به خواسته طرف آمریکایی انجام گرفت، روابط و مسائل دوجانبه هم بررسی شد.
دولت آمریکا در دورهای گذشته مذاکرات سوری آستانه به عنوان ناظر حضور داشت و سفیر این کشور در قزاقستان در نشست ها شرکت کرد.
معارضان مسلح نیز که از شرکت در دور گذشته مذاکرات آستانه خودداری کرده بودند، اعلام کرده اند، مخالفتی با شرکت در دور جدید نشست ندارند.
همچنین امروز اعلام شد که هیات نمایندگی دولت سوریه برای شرکت در مذاکرات وارد آستانه پایتخت قزاقستان شده است.
در چارچوب روند مذاکرات چندجانبه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از بهمن ماه سال گذشته آغاز و چهار دور آن نیز برگزار شده است، برای نخستین بار نمایندگان دولت قانونی سوریه و معارضان مسلح رایزنی و گفت وگوی مستقیم انجام دادند.
همچنین اقدام های تهران، مسکو و آنکارا سبب برقراری آتش بس تقریبا فراگیر و پایدار مورد تائید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سوریه شده است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: