« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه دین پژوهان کشور
متاسفانه گاهی مشاهده می شود که برخی بزرگان و شخصیت ها از تریبون هایی که در اختیار دارند طوری استفاده می کنند که بعضاً منجر به جرقه زدن برخی اختلافات و آشوب های فکری و تشتت های وحدت شکن و حرکت هایی می شود که خدشه بر حیثیت افراد وارد می کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ دکتر آیت پیمان مدیرمسئول و دبیر شورای دین پژوهان کشور و رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی در جمع گروهى از پژوهشگران افزود: احساس من این است که یک روند تقابلى وناسالمی ایجاد شده و مثل زاویه ای باز شده و به نوعی سایه افکنده در تمام جریانات سیاسی و فرهنگی که برای رهایی از این وضع اول مسئولان خود باید مراعات کنند و بعد انتظار داشته باشند که جماعت رسانه ای و دیگر مردم نیز به حدود الهی و موازین شرعی و اخلاقی پایبندی لازم را داشته باشند.

دكترپیمان همچنین گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می شود که این مراقبت ها در کلام برخی بزرگان و شخصیت ها نیست و آن ها از تریبون هایی که در اختیار دارند طوری استفاده می کنند که بعضاً منجر به جرقه زدن برخی اختلافات و آشوب های فکری و تشتت های وحدت شکن و حرکت هایی می شود که خدشه بر حیثیت افراد وارد می کند.

مسئولان و بزرگان خود باید اُلگو باشند

وی اضافه کرد: اگر در این جا مراقبت نشود نمی شود توقع از مردم عادی و نسل جوان داشت چه آن که به عنوان مثال یک جوان خبرنگار الگویش مسئولان هستند و وقتی مسئولان رعایت نکنند او نیز چه بسا در همین وضع قرار بگیرد.

رئيس مجمع جهانى شيعه شناسى بیان داشت: ما نباید از یاد ببریم که در جامعه شیعی زندگی می کنیم که در سراسر دنیا بسيارى دل بسته به این انقلاب و نظام هستند و از سویی توجه بسیاری از مسلمانان به ایران معطوف شده و ما باید این امور و ملاحظات را رعایت کنیم تا به تدریج نگاه های پرامید به ما کمرنگ نشود؛ اگر گاهی می بینیم که ناامیدی هایی حاصل می شود علت این است که در ما پایبندی به اخلاق و معنویت و شعارهای دینی که انقلاب اسلامی به جهان صادر کرده ، اندکی ضعیف شده است.

اين محقق و پژوهشگر حوزه دین افزود: طبعاً هر چه مسئولیت بالاتر باشد سنگینی خطا و عقوبت بیشتر می شود و انتظار اين بود كه كانديداها به جاى عيب ترا شى و مچگيرى و حمله به ديگران ، به بيان راه حل ه و برنامه هاى خود بپردازند و به سؤالات پاسخ دقيق تر و قابل اجرا بدهند. البته بعد از این مرحله نیز باید قانون و مجریان و ناظرین نقش خود را ایفا کنند به این معنا که باید متولیان و دستگاه های ناظر بر جریان رسانه ای کشور نظارت داشته و اجرای صحیح قوانین و مقررات و مطبوعات و حتی صدا و سیما و مراکز عمده خبری و رسانه ای را كنترل وتخلفات را پيگيرى کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین