« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
در روزهای منتهی به پایان فصل گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص فهرست استقلال در لیگ هفدهم به گوش رسید.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از جام نیـوز. سرمربی استقلال كه در نیم‌فصل دوم با جوانانش تا حدودی توانست انتظارات را برآورده كند با آنالیز دقیق نقاط ضعف و قوت تیم به دنبال این است تا در پنجره تابستانی با جذب 4 تا 6 بازیكن جدید استقلال رؤیایی، كه در ابتدای ورودش به اردوی تیم نوید داده بود، را بسازد. تیمی كه هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا از عهده رقبا برآمده و شادی را به طرفدارانش هدیه كند.

***
از گوشه و كنار استقلال نام‌های زیادی در خصوص بازیكنان مدنظر منصوریان و همین‌طور نفرات مازاد شنیده می‌شود كه هیچ‌كدام نه تأیید شده نه كسی آنها را تكذیب كرده است. در این بین اما چیزی كه كاملاً عیان است به تمركز منصوریان روی چند پست و تقویت آنها با جذب نفرات جدید و اتفاقاً جوان برمی‌گردد. پست‌هایی مثل مدافعان كناری تا چپ و راست استقلال كمبودهایی كه در لیگ شانزدهم داشت را پشت‌سر گذاشته و برای فصل آتی حداقل از دو بازیكن مدعی حضور در تركیب اصلی برخوردار باشد. منصوریان كه خیالش بابت مدافعان مركزی آسوده است برای جناح راست دو گزینه مد نظر دارد كه یكی دانیال ماهینی از استقلال خوزستان نام دارد و هنوز یك فصل دیگر قراردادش با این باشگاه معتبر است و دیگری روزبه شاه‌علیدوست از سایپا نام دارد. بازیكنی كه پست تخصصی‌‌اش هافبك دفاعی است اما در یك فصل گذشته برای سایپا به عنوان مدافع راست به میدان رفت و خوش درخشید.

***
در پست دفاع چپ علیرضا منصوریان از نحوه پیشرفت میلاد زكی‌پور كاملاً رضایت دارد اما این جوان كم‌تجربه با توجه به عملكردی كه داشت چندان اطمینان را در بین كادر فنی استقلال رقم نزده كه می‌تواند در فصل پرفشار پیش‌رو از عهده وظایفش بربیاید. از همین‌رو منصوریان دنبال گزینه‌ای مناسب به عنوان آلترناتیو برای این جوان آینده‌دار است كه در صدر گزینه‌های او مهرداد قنبری، مدافع چپ نیمكت‌نشین شده ذوب‌آهن، حضور دارد. بازیكنی كه به خاطر اختلافات با مجتبی حسینی در بازگشت از مصدومیت نتوانست جایگاه ثابت خود را پس بگیرد. علاوه بر مهرداد قنبری، منصوریان در پی شكار یكی از چپ‌پاهای ناشناس فوتبال ایران در رقابت‌های دسته اول هم هست، بازیكنی كه گفته می‌شود با عملكردش در این فصل حسابی منصوریان را مجذوب خود كرد تا این مربی برای خرید او وسوسه شود.

***
در میانه میدان منصوریان روی تقویت تیم با دو ملی‌پوش ازبكستانی تمركز كرده است. سرور جپاروف، كه به خاطر محرومیت فیفا در زمستان مجبور شد راه اصفهان و سپاهان را در پیش بگیرد در كنار جلال‌الدین ماشاریپوف، 23 ساله از لوكوموتیو تاشكند، دو هدف سرمربی استقلال در تابستان پیش‌رو هستند. جپاروف كه حضورش در استقلال چندان سخت نخواهد بود چون این بازیكن از ابتدا هم با هدف درخشیدن در تیم پرطرفدار پایتخت آن هم در آسیا راهی تهران شده بود و حالا با صعود احتمالی این تیم به مراحل نهایی لیگ قهرمانان قطعاً او برای برآورده كردن آرزوهایش وسوسه خواهد شد تا نصف جهان را ترك كند. ماشاریپوف به ادعای برخی نزدیكان به استقلال بعد از بازی دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مد نظر باشگاه قرار گرفت و در همان تاشكند با هماهنگی یكی از واسطه‌ها موافقت اولیه خود برای آمدن به ایران را اعلام كرد از همین‌رو باشگاه شماره 99 خود را برای جذب این بازیكن كنار گذاشته است.

 ***
در خط حمله اما گزینه منصوریان كم نیست كه اصلی‌ترین هدف سرمربی استقلال بازیكنی است كه خودش در همدان و در زمان حضور در پاس او را كشف و به فوتبال ایران معرفی كرد. مرتضی تبریزی، كاپیتان سوم این فصل ذوب‌آهن، با توجه به اتمام قراردادش با اصفهانی‌ها از مدت‌ها قبل در صدر فهرست خریدهای منصوریان قرار گرفته و این مربی بدش نمی‌آید به عنوان اولین خرید زمینه آبی‌پوش شدن تبریزی را فراهم كند. علاوه بر این سجاد شهباززاده هم دیگر گزینه‌ای است كه مدت‌ها به سوژه اصلی اردوی این تیم تبدیل شد و منصوریان با ادعای اینكه پیراهن شماره 10 را برای او نگه داشته قصد دارد تا دوباره مهاجم اردبیلی را در جمع شاگردانش ببیند. علاوه بر این دو مهاجم نفراتی مثل حسن بیت‌سعید، رحیم زهیوی و گادوین منشا هم در روزهای اخیر به استقلال چسبانده شدند كه با توجه به اولویت‌بندی منصوریان بعید است شاهد آبی‌پوش شدن آنها باشیم.

***
با این تفاسیر می‌توان گفت استقلال برای فصل آتی نه تنها نظری روی بازگرداندن مجتبی جباری ندارد بلكه در كنار ورودی‌های مدنظر باید خروجی‌هایی نیز در فهرست بزرگسالان و خارجی‌های خود داشته باشد كه در این راستا از هرایر مكویان، وریا غفوری، فرشید باقری، جابر انصاری و حتی علی قربانی به عنوان نفرات خروجی نام برده می‌شود ضمن اینكه منصوریان براساس سیاست خاصی بنا دارد بازیكنان زیر 23 كه حالا به عنوان سهمیه بزرگسال شناخته می‌شوند را به صورت قرضی به تیم‌های دیگر (ترجیحاً در دسته اول و دوم) بدهد تا در صورت نیاز آنها را به جمع شاگردانش بازگرداند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: