« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق روز پنجشنبه خواستار گفت وگوی صریح و جدی اعراب با جمهوری اسلامی ایران شد.
آوای رودکوف: 'عباس البیاتی' عضو این کمیسیون در گفت وگو با ایرنا افزود که برای برقراری ثبات در منطقه ضروری است که اعراب گفت وگوی صریح و جدی را با جمهوری اسلامی ایران شروع کنند.
وی ادامه داد که منطقه در حال حاضر شرایط بی ثبات و اضطراب آوری دارد و جنگ ها و بحران ها تمامی انرژی امت اسلامی وعربی را مستهلک کرده است.
البیاتی خاطر نشان کردکه سیاست خارجی عراق مبتنی بر توازن است و اینکه رابطه با یک کشور به حساب صرف نظر کردن از کشور دیگر نشود.
رییس کمیسیون دوستی با ایران در پارلمان عراق گفت که عراق مناسبت قوی و راهبردی با جمهوری اسلامی ایران دارد و این رابطه، متاثر از روابط عراق با کشورهای عربی و غیر عربی نمی شود.
به گفته وی، مناسبات عراق مبتنی بر حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی همدیگر است و بر همین اساس رابطه با عربستان بر رابطه عراق با ایران اثری ندارد همان طور که رابطه با ایران تاثیری در روابط عراق با آمریکا ندارد، زیرا هر کشوری خصوصیات خود را دارد.
البیاتی خاطر نشان کرد که ما همواره تاکید کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش ایستاد و سپس بقیه کشورها بعد از شکل گیری ائتلاف بین المللی به کمک عراق آمدند.
شبک**1708**خاورم *4*353*1770*انتشار:علیرضا ارشادی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: