« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
صف آرایی نیروهای نظامی در خاک اردن در نزدیکی جنوب سوریه در حالی است که باید پرسید در صورت ورود اردن به جنگ علیه سوریه در این نقطه، چه سرنوشتی در انتظار امان خواهد بود؟
به گزارش آوای رودکوف به نقل از روزنامه رای الیوم، صف آرایی نیروهای نظامی در خاک اردن در نزدیکی جنوب سوریه تحت عنوان مانور «شیرآماده» در حالی است که باید پرسید در صورت ورود اردن به جنگ علیه جنوب سوریه چه سرنوشتی در انتظار امان خواهد بود؟

بدبینی اردنی ها نسبت به اخبار محافل رسمی

در داخل اردن، شهروندان اردنی نسبت به خبرهایی مربوط به احتمال ورود ارتش کشورشان  به جنگ در جنوب سوریه نگاه خوبی ندارند.

محافل رسمی اردن با اشاره به مانور شیرآماده در مرزهای شمالی این کشور، اعلام کردند به هیچ کس اجازه نمی دهند به مرزهای اردن تعرض کند و با هرگونه تلاش در این خصوص با قاطعیت مقابله خواهند کرد حتی اگر ناچارشوند این کار را از طریق خاک سوریه انجام دهند زیرا حمایت از مرزها برای آنان اولویت دارد.

محافل اردنی همچنین صف آرایی نیروهای نظامی در نقطه مرزی با سوریه را تکذیب کرده اند حال آنکه شبکه المیادین از آن تحت عنوان ساعت صفر برای حمله به خاک سوریه یاد کرد.

اردنی ها از اظهارات محافل رسمی قانع نشده اند

به نظر نمی رسد عناوین نظامی اردن برای اردنی ها چه عموم مردم و چه چهره های سرشناس قانع کننده باشد، زیرا سوریه تهدیدی برای اردن نیست و  هدف از استقرار نیروهای نظامی در نقطه مرزی با سوریه جلوگیری از حضور نیروهای ارتش سوریه در مرزهای جنوبی این کشور و سد کردن راه مقاومت در خدمت به اسرائیل است و در واقع این تنها هدف استقرار بیش از چهار هزار نیروی مسلح است که اردن اجازه داده است تحت نظارت آمریکا و انگلیس و با حمایت آنان در خاک این کشور مستقر شوند.

در صورت تحقق تهدیدات سفیر سابق سوریه، اردن با چه وضعی روبه رو خواهد شد؟

معلوم نیست اگر تهدیدات بهجت سلیمان سفیر سابق سوریه در اردن در مورد انفجار اوضاع داخلی اردن در صورت حمله به خاک سوریه، صحت داشته باشد، چه اتفاقی برای اردن رخ خواهد داد زیرا سرمایه اردن امنیت و ثبات داخلی آن است.

این در حالی است که اوضاع نابسامان اقتصادی اردن آن را در معرض توفان اعتراض مردمی قرار داده است که چه بسا کشور را وارد جنگ کرده و شاید اعتماد مردم به نهاد نظامی را از بین ببرد.

آیا اردن امنیت خود را قربانی وعده های اقتصادی می کند؟

در این شرایط باید پرسید آیا اردن امنیت و ثبات خود را در برابر وعده های اقتصادی و تقدیم خدمات به منظور سرنگونی نظام حاکم سوریه قربانی خواهد کرد و در صدد اجرای طرح تقسیم خاک سوریه از درعا واقع در جنوب سوریه برخواهد آمد ؟

عربستان ضامن جبران خسارت های اردن در جنگ علیه سوریه نیست

گفته می شود عربستان تمام هزینه ورود اردن به جنگ جنوب سوریه را تامین خواهد کرد اما باید پرسید در این صورت چه کسی خسارت های جانی حاصل از جنگ با کشور برادر سوریه را پرداخت خوهد کرد و چه کسی امنیت و ثبات را به اردن بازخواهد گرداند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: