« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور جدید کره جنوبی بر سر همکاری نزدیک و مشترک برای حل و فصل مساله هسته‌ای و موشکی کره شمالی به توافق رسیدند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از رویترز، یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن تاکید کرد: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی توافق کرده اند که همکاری نزدیک و مشترکی برای حل و فصل برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی داشته باشند. دو طرف همچنین توافق کردند که یک نشست دوجانبه را در نزدیک ترین زمان ممکن برگزار کنند.

کوییچی هاگیدا معاون دبیر کابینه ژاپن در جمع خبرنگاران تاکید کرد: رهبران دو کشور موافقت کردند تا همکاری نزدیکی بر سر مساله کره شمالی داشته باشند، موضوعی که به یک مساله فوری و ضروری تبدیل شده است.

رئیس جمهور جدید کره جنوبی پیش از این نیز با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ژی جین پینگ رئیس جمهور چین به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

رئیس جمهور جدید کره جنوبی سه شنبه پس از ادای سوگند ریاست جمهوری توضیح بیشتری درباره تمایلش برای دیدار از همسایه شمالی نداد اما وی در مقایسه با سلف خود ظاهرا لحن نرم تری نسبت به کره شمالی و برنامه هسته ای این کشور دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: