« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
علمی پزشکی
دبیر ستاد مرکزی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، نسبت به عوارض خطرناک استفاده از داروهای دامی در پرورش عضلات انسان هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،دکتر یسنا به منش با بیان اینکه یکی از مهمترین دسته داروهایی که برخی ورزشکاران مصرف می کنند «استروئیدهای آنابولیزان» هستند، گفت: این داروها مشتقات هورمون‌ مردانه یا تستوسترون هستند که توسط متخصصین، برای درمان کمبود هورمون و یا مشکلات خونی تجویز می شود.

وی افزود: اخیرا مشاهده شده که داروهای هورمونی دامی که در پرورش عضلات دام خصوصا اسب های مسابقه مورد مصرف دارد، از طریق افراد غیر مسئول و سودجو در میان جوانانی که در ورزش بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می کنند توزیع می شود.

به منش نسبت به خطرات و عوارض مصرف این داروها هشدار داد و گفت: با مصرف این داروها، آسیب های جسمی افراد به ۲ برابر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: آز آنجا که در تولید داروهای دامی، بسیاری از الزاماتی که در تولید داروهای انسانی باید رعایت شود، وجود ندارد لذا تزریق داروی دامی احتمال وقوع مرگ را نیز به دنبال دارد.

به منش با تاکید بر اینکه داروی دامی با مشخصات استفاده در حیوان تهیه و از طریق داروخانه های دامی و با نظر دامپزشک توزیع می شود، تصریح کرد: توزیع این داروها به روش های دیگر همگی قاچاق محسوب می شود و همین امر خطرات مصرف این قبیل داروها را بیش از پیش افزایش می دهد.

دبیر ستاد مرکزی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، با ابراز تاسف از اینکه در مواردی، فرد مصرف کننده، با علم کامل به دامی بودن دارو و عوارض آن، باز هم اصرار به مصرف داروی دامی دارد، نسبت به خطرات مصرف این قبیل داروهای دامی هشدار داد.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: