« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
قم
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: عربستان و بحرین حیاط خلوت آمریکا هستند، حکومت این کشورها چون پشتوانه مردمی ندارند، برای ادامه حیات خود به آمریکا متوسل شدند.
به گزارش آوای رودکوف  به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که انتخابات پرشوری با درایت رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری پرشور انتخابات و حضور گسترده مردم دشمنان را ناامید و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرد، برگزاری این انتخابات ثمرات فراوانی داشت و انتخابات، قدرتمندی ملت ایران را ثابت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید در راه حق استقامت داشته باشیم، خداوند در این دنیا نعمت‌ها را بدون زحمت در اختیار انسان قرار داده است، انسان‌ها باید برای رسیدن به کمال و سعادت زحمت بکشند، این دنیا جای استراحت کامل نیست.

نوری همدانی با اشاره به شهر مکه اظهار کرد: عظمت این شهر به این دلیل است که رسول اکرم(ص) در شهر مکه اقامت داشت، در دنیا نعمت‌های فراوانی وجود دارد، اما انسان باید تلاش کند تا بتواند به سعادت برسد و در قرآن کریم به این مساله اشاره شده است.

وی ادامه داد: انسان این ظرفیت را دارد که زود مایوس نمی‌شود، خداوند به حضرت موسی شرح صدر داد تا او توانست بر فرعون غلبه کرد، زندگی انسان هیچ گاه خالی از مشکلات نیست، رسول اکرم(ص) با جهاد و کادرسازی توانست که حکومت اسلامی را گسترش بدهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تا انسان گام بر ندارد و مشکلات را تحمل نکند، به جایی نمی‌رسد، این دنیا آسایشگاه نیست، بلکه وظیفه در این دنیا حاکم است و انسان‌ها باید برای انجام وظیفه‌ خود تحمل داشته باشد.

نوری همدانی با اشاره به وضعیت جهان اسلام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استکبار جهانی سعی کرد که دین را به حاشیه ببرد، چند دهه پیش هیچ کشور اسلامی آزاد نبود و کشورهای اسلامی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تحت سلطه غرب و شرق بودند.

وی ادامه داد: در کشورمان یک بیدارگری اتفاق افتاد، این بیدارگری منحصر به ایران نبود و روز به روز مستضعفان جهان امیدوارتر و مستکبران ناامیدتر می‌شوند، عربستان و بحرین حیاط خلوت آمریکا هستند، حکومت این کشورها چون پشتوانه مردمی ندارند، برای ادامه حیات خود به آمریکا متوسل شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ترامپ به عربستان آمد و قراردادهایی به ارزش 500 میلیارد دلار با این کشور امضا کرد، ترامپ به دنبال فروش سلاح به عربستان است، کشوری که در حال کشتار مردم در یمن است.

نوری همدانی با اشاره به ضرورت مبارزه با ظالمان اظهار کرد: باید به مظلومان کمک و با ظالمان در هر نقطه مبارزه کنیم، ایران نقشه‌های مستکبران را نقش بر آب کرده است، عربستان با دشمنان اسلام رفاقت کرده و تحت سیطره آن‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایران روز به روز قوی تر می‌شود و ما از قرآن درس گرفتیم، امنیت بستر همه ترقی‌ها است و نیروی انتظامی توانسته است که در این مساله تاثیرگذار باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بحرین خاستگاه بسیاری از علما است و مردم این کشور در صدر اسلام مسلمان شدند و اخیرا آل خلیفه آیت‌الله عیسی قاسم را به صورت غیابی محاکمه و او را به زندان و مصادره اموال محاکمه کرد، نمی‌توانیم که در برابر محکوم شدن این عالم برجسته بحرین ساکت باشیم.

نوری همدانی با اشاره به ضرورت استقامت مسلمانان اظهار کرد: در وضعیت امروز جهان باید استقامت داشته باشیم، افراد باید سه کتاب صحیفه نور، دفاتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند، صحیفه نور 22 جلد دارد که در آن سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و نامه‌های امام راحل آمده است.

وی ادامه داد: دفاتر تبیان 50 جلد دارد و سخنان امام خمینی(ره) به صورت موضوع بندی شده در این دفاتر آمده است، امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود فرمودند که انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر می‌شود، چون زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نخستین رکن انقلاب اسلامی، اسلام ناب  است، رکن دیگر انقلاب مردم است و امام خمینی(ره) در نهضت انقلاب اسلامی مردم را به صحنه آوردند، دولت باید به مردم خدمت کند و برای جوانان شغل به وجود بیاورد.

نوری همدانی در پایان با اشاره به سند 2030 یونسکو خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پذیرش این سند خیانت است و نظر ما در این خصوص همانند نظر مقام معظم رهبری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: