« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۲۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان خبر داد
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد گفت: نتیجه انتخابات به صورت جزئی فعلا در 4 شهر استان یعنی چرام، لنده، سوق و بهمئی تغیراتی داشته و ما صرفا براساس مر قانون عمل می‌کنیم.
پایگاه خبری آوای رودکوف:وحید محمدی تبار با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آگاهانه خود در انتخابات حماسه دیگری آفریدند اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در انتخابات بیش از 70 درصد بود.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مردم استان همیشه مشارکت بالایی در انتخابات داشتند، عنوان کرد: در این دوره از انتخابات، در سه شهر پرجمعیت استان انتخابات شورای شهر به صورت الکترونیکی در 195 شعبه برگزار شد و این اقدام سبب افزایش امنیت انتخابات و جلوگیری از وقوع هرگونه تخلفی بود.

وی انجام الکترونیکی انتخابات و کندی فرآیند رای گیری، لشکرکشی طایفه‌ای برخی از افراد به مناطق شهری برای رای دادن به کاندیدای هم طایفه‌ای خود با توجه به بافت عشیره‌ای استان را از دلایل کاهش دو درصدی مشارکت مردم استان در انتخابات نسبت به دوره‌های قبلی انتخابات دانست و افزود: شور انقلابی مردم برای مشارکت حداکثری قابل تحسین بود و این شور نیازمند پیش بینی تعداد بیشتری شعب اخذ رای در استان بود چرا که تعداد زیادی از رای دهندگان در ساعت پایان رای گیری در صف‌های طولانی منتظر انداختن رای خود به صندوق بودند ولی به علت پایان یافتن زمان قانونی انتخابات نتوانستند رای دهند.

محمدی تباری تصریح کرد: برای نخستین بار در استان بخش زیادی از صندوق‌های رای و تاکنون 6 شهر استان بازشماری شده است و این نشان دهنده دقت و حساسیت عوامل نظارتی استان و همکاری ستاد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی خاطرنشان کرد: هر جا گزارش مستند، مستدل و واقعی به هیئت‌ها رسیده است بلافاصله رسیدگی شده و یا بازشماری شده است.

محمدی تبار با بیان اینکه رأی مردم حق الناس است گفت: ما مسئولان وظیفه داریم از آرا و اعتماد مردم صیانت کنیم و به طور قطع جلوی هرگونه تخلف را خواهیم گرفت.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد گفت: نتیجه انتخابات به صورت جزئی فعلا در 4 شهر استان یعنی چرام، لنده، سوق و بهمئی تغیراتی داشته و ما صرفا براساس مر قانون عمل می‌کنیم.

وی افزود: در 7 شهر یاسوج، باشت، لیکک، لنده، قلعه رئیسی، چرام و سوق تعدادی از صندوق‌ها بررسی و بازشماری شده است.

محمدی تبار با بیان اینکه معمولا شکایات در هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام وصول می‌شد، عنوان کرد: تاکنون در دبیرخانه هیئت عالی هم حدود 100 مورد شکایت و اعتراض دریافت کردیم.

وی افزود: بیشتر شکایات و اعتراضات بدون مستندات قانونی و بی‌اساس بودند و به طور قطع به شکایت‌هایی که بر مبنای مستند و مستدل باشند رسیدگی می‌شود و مابقی را هم ضمن رسیدگی توجیه می‌کنیم.

محمدی تبار با بیان اینکه تاکنون به 90 درصد شکایات بر محور قانون رسیدگی شده و هر جا تشخیص دادیم حقی ضایع شده است بلافاصله حق را به فرد محق داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند ملاک و معیار عمل مسئولان رعایت قانون و حق الناس است و هیئت نظارت به صورت بی‌طرف عمل می‌کند.

محمدی تبار با تاکید بر اینکه در صورت تخلف مسئولان در زمینه انتخابات بدون شک و در اسرع وقت به مقامات قضایی معرفی خواهند شد، گفت: انتظار می‌رود با توجه به اتمام ماراتن انتخابات نخبگان، کاندیدا و مردم رقابت را کنار گذاشته و با رفاقت در راستای توسعه استان گام برداشته و به شایعات بی‌اساس در حوزه انتخابات دامن نزنند و ضمن تلاش برای حفظ وحدت در جامعه به قانون تمکین کنند./تسنیم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
افخم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
0
جناب آقای محمدی تبار،همه میدانیم که آخرتی هست وروزی باید ازاین دنیای فانی برویم به شماکه درمقام قضاوت نشسته ایدتوصیه میکنم که اشتباهی بزرگی که مسولین درگذشته درنتیجه ی انتخابات انجام داده اندکه بعدا بخاطرعذاب وجدان ناچاربه عذرخواهی شده بودندراشما مرتکب نشویدوحتماتخلفات وتقلبها وضعف مدیریت فرمانداران و...رادرشهرستانهای مذکور ،مخصوصا درشهرلنده راتاحصول نتیجه پیگیری کنید تابه عذاب الهی دچارنشوید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین