« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
روانشناسان کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن همزمان با برپایی نمایشگاه مشاوره رایگان به خانواده ها ارائه می‌دهند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری مهر، بخش کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به دنبال ایجاد فضایی صمیمی با قرآن کریم است که مخاطبان خود را با مفاهیم و شخصیت های قرآنی آشنا سازد و با تاثیر گرفتن از قصه ها و نکات ناب قرآنی در قالب شندیدن قصه های قرآنی، لحظاتی خوش و تاثیرگذار متناسب با شان قرآن و ماه مبارک رمضان فراهم شود.

درحال حاضر ٥ مربی در بخشهای مختلف کارگاه های هنری مانند کتاب سازی، خوشنویسی، نقاشی روی میز و دیواری، کلاژ( تیکه چسبانی)، طرح های تزئینی اطراف آیه های قرآنی، شن و ماسه های رنگی آماده آموزش به کودکان بازدیدکننده از نمایشگاه قرآن هستند.

در این بخش، کودکان می توانند با استفاده از انواع رنگها از آبرنگ و گواش تا مداد شمعی، مداد رنگی و ... به انجام نقاشی دیواری با موضوعات قرآنی و موضوعات آزاد بپردازند و آموزشهای لازم برای چگونگی استفاده از این رنگها به آنها داده می شود.

مواد و متریال مورد نیاز برای نقاشی اعم از قلمو، انواع رنگ و کاغذ و ... به صورت رایگان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد تا بتوانند با آموزشهایی که توسط مربیان ارائه می شود به نقاشی و کار دستی بپردازند.

در پایان نیز به کودکانی که بهترین نقاشی ها و آثار را خلق کرده اند جوایزی اختصاص پیدا می کند. طبق سیاستهای اخذ شده، سالن کودک و نوجوان به زودی با آثاری که توسط کودکان خلق شده است تکمیل و تزیین می شود. آثار خلق شده در سالن نسب می شود تا همه بازدیدکنندگان از نزدیک این آثار را ببینند.

در بخش نوجوان نیز، موضوعات و مسائل دینی توسط مشاوران کودک و نوجوان و مشاوران خانواده به بازدید کنندگان ارائه می شود. نوجوانان با حضور در کلاس های آموزشی به صورت غیر مستقیم با تعالیم دینی و قرآنی آشنا می شوند.

تمامی برنامه های تدارک دیده شده برای نوجوانان با برنامه ریزی و طبق اصول روانشناسی انجام می شود در عین حال مشاوران خانواده نیز آماده ارائه مشاوره در حوزه های مختلف به خانواده ها هستند.

یکی دیگر از امکاناتی که در بخش کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد، روانشناسی نقاشی کودکان است چنانکه خانواده ها می توانند با حضور در غرفه کودک و نوجوان از توضیحات روانشناسان بهره جویند واطلاعاتی درخصوص روانشناسی نقاشی کودکانشان دریافت کنند.

در عین حال، آموزشهای لازم برای چگونگی گذراندن اوقات فراغت به والدین ارائه می شود تا خانواده ها با بهترین فرصت ها برای تدارک تابستان و اوقات فراغت برای کودکان آشنا شوند و بدانند می توانند هنر قرآنی را به عنوان بخشی از اوقات فراغت فرزندانشان در نظر بگیرند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: