« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه این بیمار ساکن روستای امیرآباد دیشموک است، افزود: ما به این بیمار مشکوک و یا مظنون نیستیم و تنها به دلیل محتمل بودن آن را تحت نظر گرفته‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ کورش داوری با اعلام این خبر گفت : یک بیمار محتمل به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه این بیمار ساکن روستای امیرآباد دیشموک است، افزود: ما به این بیمار مشکوک و یا مظنون نیستیم و تنها به دلیل محتمل بودن آن را تحت نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: بیمار مظنون کسی است که تمام آیتم‌های آلودگی را دارد یعنی روستازاده‌ای که کار آن دامپروری است و بیمار مشکوک کسی است که برخی علائم بیماری در آن بروز دارد و بیمار محتمل کسی است که تنها بر اساس مجموعه‌ای از علائم ما فکر می‌کنیم که احتمال دارد به بیماری مبتلا شده باشد.

داوری با بیان اینکه کسانی که بعد از اعلام نتایج آزمایشگاه بیماری آنها تایید شود، بیمار قطعی می‌گوییم، افزود: به همین دلیل شخصی که الان در بیمارستان بستری شده را ما نه به عنوان یک بیمار و نه به عنوان یک شخص سالم تایید نمی‌کنیم و تا زمانی که جواب آزمایشگاه مبنی بر رد یا تایید بیماری به دست نیامده با فرض محتمل بودن برای پیشگیری احتمالی آن را تحت نظر قرار گرفته‌ایم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه نمونه‌برداری آزمایش انجام و به تهران ارسال شده که بعد از 14 روز پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: تا زمانی که نتایج آزمایشات به دست ما برسد اقدامات لازم برای پیشگیری احتمالی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از همان لحظه اول انجام می‌شود، گفت: این بیمار در یک اتاق ایزوله و جدا از سایر بیماران در بیمارستان امام خمینی دهدشت تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

داوری با بیان اینکه داروی بیماری "تب کریمه کنگو" در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تمام بیمارانی که احتمال بدهیم بیماری تب کریمه کنگو دارند را تحت درمان قرار داده و اقدامات لازم برای پیشگیری به نحو مطلوب انجام می‌شود./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: