« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
نطق نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس:
نطق نماینده کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی روز گذشته صورت گرفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه ی بزرگ‌ در مجلس شورای اسلامی با بیان شرایط و مشکلات حوزه ی انتخابیه اش، به تبیین دیدگاهش پرداخت و با درخواست از رئیس جمهور و وزرا نکاتی را به استحضار نمایندگان مجلس شورای اسلامی رساندند.

 متن کامل سخنان نماینده کهگیلویه ی بزرگ به شرح ذیل میباشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
 باسلام وعرض ادب به مقام بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و سلام به محضر رهبر فرزانه ی انقلاب و عرض ادب خدمت همکارانم در مجلس شورای اسلامی، سلام و عرض ادب به ملت شریف ایران اسلامی و نیروهای مسلح..

 سلام بر مردم شریف و نجیب و ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه حوزه ی انتخابیه ام.
 تقدیر و تشکر خود را اعلام میدارم از همکاران عزیزم که سخنان و دیدگاه های بنده ی حقیر را پذیرا هستید، نمایندگان محترم همانگونه که استحضار دارید سال ۹۶ توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری گردید.

 اقتصاد مقاومتی یعنی، اقتصادی که در شرایطِ سختی و تحریم و فشار، تعیین کننده ی رشد و شکوفایی و پیشرفت کشور باشد‌.

 همکاران گرامی: همه ی ما استحضار داریم که دشمنی های استکبار جهانی در این چند دهه ی اخیر، به ویژه دراین موقعییت زمانی شدت پیدا کرده است. همکاران محترم ، وظیفه ی مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون بوده که به نظر میرسد که دراین موقعیت زمانی،بحث نظارت باید جایگاه ویژه تری پیدا نماید.

 رئیس کمیته ی گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی افزود:

 سروران گرامی به این دلیل که فاصله ی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد، با استان های برخوردار و توسعه یافته بسیار زیاد میباشد، لذا با اجرایی شدن اصل۴۴ قانون اساسی، خلاء و محرومیت در استان و حوزه ی انتخابیه ام برطرف نمیشود مگر اینکه مطابق قوانین مناطق محروم و خصوصی سازی و برنامه ی پنجم، دولت در اجرای زیرساخت های سرمایه گذاری در حوزه های عمرانی و صنعتی زمینه رابرای توسعه و پیاده کردن اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم نماید.

 هاشمی پور در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس بیان کردند:

 وظیفه ی خود میدانم بدون هیچگونه چشمداشت سیاسی از حوزه ی انتخابیه ام، شمارا برای یکبارهم که شده در جریان بیکاری ۲۰ درصدی جوانان حوزه ی انتخابیه و خطرحاشیه نشینی، اعتیاد، فقر و مشکلات معیشتی مردم قرار دهم. تابدانید حق این مردمی که در تمام صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی حاضر بوده اند و صادقانه و مخلصانه از مقام معظم رهبری حمایت کرده اند و علیرغم مشکلات و موانعی که وجود دارد همچنان پایبند به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی هستند، این نیست.

 اولا: از ریاست محترم جمهوری استدعا دارم که مصوبات سفر استانی خود را به استان و حوزه ی انتخابیه ام عملیاتی نماید تا کارهای عمرانی و زیرساخت ها رونق بگیرد.

 ثانیا ؛ بودجه ی استان را در لوایح بودجه اضافه نماید تاضمن اشتغال جوانان، نیازهای بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی مرتفع گردد.

 ثالثا؛ با اختصاص بودجه ی دولت برای سرمایه گذاری طرح هایی همانند پتروشیمی دهدشت، کا خانه ی سیمان سپو، صنایع فلزی و صنایع تبدیلی بخشی از عقب ماندگی ها را جبران نماید.
 ازوزیر محترم نیرو ، ضمن تشکر از ایشان و شرکت های مادر تخصصی، استدعا دارم، دستور فرمایند تاسد مارون ۲، سدبالیاب و پروژه ی آبرسانی به چهار شهرستان کهگیلویه، لنده، چرام و سوق، آبرسانی به لیکک و پروژه های آبفای شهری و روستایی که همه تعطیل شده اند، مجدداً فعال گردند.

 از وزیر محترم ورزش و جوانان تقاضادارم تا مصوباتش را در سفر به حوزه ی انتخابیه ام عملیاتی کنند.

 از ریاست محترم بنیاد شهید تقاضا دارم، تفاهم نامه ای که برای معدن فسفات چرام بسته شد و نور امیدی در دل خانواده ی شهدا و جانبازان به وجود آورد، الان متاسفانه یک سال است آن تفاهم نامه ابتر مانده است، انتظار دارم به سازمان اقتصادی کوثر دستور دهید تا این تفاهم نامه عملیاتی گردد.

 از وزیر محترم بهداشت و درمان انتظار دارم، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کهگیلویه را با توجه به جمعیت و پراکندگی جغرافیایی بالایی که دارد عملیاتی شود. بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام عملیاتی شود. بیمارستانهای ۳۲ تختخوابی لنده و بهمئی تکمیل شوند.

 از وزیر محترم صنعت استدعا دارم که: معدن سیلیس بهمئی، معدن فسفات قیام، معدن فسفات چرام و۹ معدن بوکسیت سرفاریاب را نجات دهید‌. دلیل همه ی بیکاری ها عدم فعالیت در این پروژه هاست.

 اما در پایان: ضمن تقدیر از ریاست محترم مجلس و هیئت رئیسه ی محترم و همه ی برادران و پیشکسوتان؛ یک سال است داریم حرف میزنیم، یک سال است داریم قانون تصویب میکنیم، یک سال است داریم قانون ششم توسعه را مرور میکنم، اما محض رضای خدا برای نجات جوانان نیز کاری انجام بدهیم.

دوشنبه ی قبل_ هشتم خرداد، ۳۵۲۲ نفر مراجعه کننده ،درملاقات عمومی مجلس داشتم. مشکلات کهگیلویه بزرگ زیاد است و این حق کهگیلویه نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: