« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
یاسوج
استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با فرهنگی کهن آداب و رسوم خاصی دارد که یکی از این سنت‌ها لالایی است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، کارشناس فرهنگی استان لالایی را هنری مادرانه و برآمده ازچشمهلالایی سنتی دیرینه در کهگیلویه و بویراحمد محبت وعاطفه مادران از گذشته تاکنون دانست و گفت: لالایی از آداب و رسوم ایرانیان است و در هر استان نوایی خاص دارد.

سید شاهرخ موسویان وجه تمایز این لالایی در استان با سایرنقاط کشور را مضمون ترس عنوان کرد و افزود: این لالایی به گونه‌ای است که مادران دنیایی که نوزاد به آن قدم گذاشته را دنیایی پر از ناملایمات، ترس و هیاهو میدانستند و آغوش خود را همراه با این لالایی مکانی امن برای خواب آرام کودک بیان می‌کردند.

وی ادامه داد: لالایی در کهگیلویه و بویراحمد مضامینی خاص دارد که جنس این لالایی‌ها برای دختران و پسران تفاوت دارد.

موسویان لالایی‌های با مضامین عاطفی و احساسی را خاص دختران در استان دانست و گفت: برای پسران هم لالای هایی با مضامین حماسی، رشادت و دلیرمردی‌ها و همچنین شجاعت به کار می‌رود.

کارشناس فرهنگی استان قدمت این لالایی درکهگیلویه و بویراحمد را چند صد سال عنوان کرد وافزود: این سنت امروزه هم دربرخی ازنقاط استان رایج است و نوزادان با لالایی‌های مادرانه خوابی آرام دارند.



منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: