« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد
نشست بانوان شاغل در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با هدف شناسایی مشکلات و آسیب های فرا روی زنان شاغل و مددجویان زن تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد ارائه خدمت به خانواده های بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار است، گفت: محور کار در رسیدگی به زنان سرپرست خانوار در این نهاد ، توجه به سلامت، رفاه، نشاط، عزت و کرامت نهاد مستحکم خانواده در ارائه خدمات حمایتی و توانمند سازی به صورت هدفمند و زمان دار است.



وی تعداد کل زنان و دختران تحت حمایت کمیته امداد استان را 44 هزار و 959 نفر یعنی 45درصد از افراد تحت حمایت عنوان و بر لزوم توجه هرچه بیشتر به مسائل ،مشکلات و آسیب های فراروی آنان تاکید کرد و افزود: 15 هزار و ۴۷۶ خانواده از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از این تعداد 13 هزار و 788 نفر به خاطر فوت سرپرست و مابقی به دلیل طلاق، متارکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرستی تحت حمایت هستند.
 
محبی به فعالیتهای انجام شده در حوزه زنان و خانواده از سال گذشته تاکنون اشاره و بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای به ۶۸۳ نفر، کاریابی برای 122 نفر،اهداء جهیزیه به دو هزار و 733 نفر، ارائه تسهیلات ازدواج مجدد به 101نفر، زنان خودکفا شده 229 نفر و پرداخت وام اشتغال به 555 نفر از زنان تحت حمایت را از مهمترین اقدامات این نهاد در این مدت است. 

مدیرکل کمیته امداد استان اجرای طرح توسعه بیمه های اجتماعی از طریق پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری زیر 50 سال را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه حق بیمه ۹۱۱نفر از بانوان تحت حمایت از ابتدای سال گذشته تاکنون به شعب تأمین اجتماعی واریز شده است.

محبی ارائه خدمات مشاوره ای، برگزاری اردوهای خانوادگی، دانش آموزی و دانشجویی، تعمیر و ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه کمک به زنان تحت حمایت عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از مجموع 529 نیروی کمیته امداد در استان، 53 نفر زن هستند که حدود 10تا 12درصد کل نیروهای این نهاد را تشکیل می دهند، گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد خدمتگزار حمایتی و انقلابی در کنار خدمات تخصصی، به تعالی فکری و ارزشی نیروهای خود نیز توجه دارد.

 فروغ صدر، مشاور مدیرکل کمیته امداد استان در امور بانوان در این نشست، به تشریح عملکرد امور بانوان این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت و گفت: برگزاری کلاسهای آموزش خانواده، آموزش مهارتهای زندگی ویژه همسران جوان و نوعروسان، آموزش بهداشت فردی و توزیع وسایل بهداشتی بین مددجویان، دیدار با  خانواده های ایتام و زنان سرپرست خانوار،  دایر کردن نمایشگاه و معرفی تولیدات و هنرهای دستی زنان از مهمترین اقدامات انجام شده است.

وی تشکیل تشکل غیر دولتی کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در شهرستان بهمئی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و اشتغال زنان خانه دار و دختران باز مانده از تحصیل و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اجرای طرح اشتغال زایی ویژه بانوان سرپرست خانوار، جشن ازدواج  نوعروسان  تحت حمایت و توزیع کالا و سبد غذایی بین زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه های این نهاد از سال گذشته تاکنون عنوان کرد. 

صدر در پایان یادآور شد: از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه زنان شاغل در کمیته امداد استان برگزاری کارگاههای آموزشی توانمندسازی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ویژه بانوان شاغل، تجلیل از بانوان شاغل در مناسبت های مختلف( روز زن، فعالان نماز، امر به معروف و نهی از منکر) ، اجرای طرح سلامت کارکنان در کمیته امداد استان و تمامی شهرستانها و   برگزاری مسابقات مقاله نویسی بین پرسنل امداد در خصوص نقش نماز و تاثیر آن در کاهش آسیب های اجتماعی، حجاب و عفاف است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: