« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
در جلسه شورای زکات استان مطرح شد:
نخستین جلسه شورای زکات استان در سال جاری به ریاست امام جمعه یاسوج و دبیری کمیته امداد و دستگاههای عضو دبیرخانه زکات استان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ فرید محبی مدیرکل کمیته امداد استان دراین جلسه با بیان اینکه زکات از واجبات دینی و تاکید شده است، گفت: ما به عنوان عاملان زکات،وظیفه داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فواید زکات را برای عموم مردم روشن کنیم.



وی افزود: زکات پرداخت‌شده توسط مردم خیر و نیکوکار 13 میلیارد و 465 میلیون ریال از ابتدای سال گذشته تاکنون بوده که بیشتر درخصوص جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران، تحصیل، مسکن و اشتغال مددجویان هزینه شده است.

محبی با اشاره به اینکه از محل جمع آوری زکات از ابتدای سال گذشته تاکنون 151 مورد خدمت به مددجویان ارائه شده است، بیان کرد: 95 عملیات عمرانی از جمله احداث و تعمیرات مسکن مددجویی، مسجد و حسینیه از محل زکات دریافتی ساخته شده و مابقی برای امور حمایتی مددجویان نیازمند هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان است، افزود: بر این اساس ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور معیشتی نیازمندان و رفع مشکلات آنها و ۴۰ درصد هم در زمینه ساخت و احداث پروژه های عام المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم، غسالخانه و نیازمندی های مختلف مددجویان هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تصریح اینکه فعالیت های ترویجی با همکاری دهیاران، بخشداران و اعزام روحانی و مبلغ زکات به مناطق اصلی زکات از مهمترین برنامه های کمیته امداد در زمینه توسعه فرهنگ پرداخت زکات است، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت‌های استان شامل موسسات خیریه، مساجد،مراکز نیکوکاری، ادارات، خیران، کشاورزان و دامداران و تشکیل شورای زکات در مناطق روستایی، تشویق زکات دهندگان و همکاری مسئولان به خصوص ائمه جمعه و روحانیون در ترویج فرهنگ زکات بسیار موثر است.

محبی یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان را جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم برای کمک به نیازمندان برشمرد و گفت: مقرر شده در سال جاری با هماهنگی دستگاههای عضو شورای زکات استان کار جمع آوری زکات فطریه منحصراً به کمیته امداد واگذار و از طریق این نهاد ثبت شود.

سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج نیز در این جلسه با بیان اینکه زکات یک فریضه حکومتی و یک واجب الهی است، گفت: پرداخت زکات هم اهمیت مادی و هم اهمیت معنوی دارد و خداوند در مال اغنیا سهمی برای فقرا گذاشته و با این کار به نوعی آنها را آزمایش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود فقیری در جامعه نمی ماند، افزود: زکات باید پرداخت شود و اولین قشری که باید از زکات برخوردار شوند، فقرا هستند و بعد به بقیه مصارف می رسد.

حجه الاسلام حسینی با بیان اینکه لازمه قبولی نماز در درگاه خدا، ادای زکات است، تصریح کرد: اگر زکات داده نشود، نماز هم معلق می ماند و راههای وصول و راههایی که بتوان دلها را به سمت این واجب الهی جلب کرد باید برنامه ریزی شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه احکام اسلام عمومی است و هیچ کس نمی تواند شانه خالی کند، گفت: از هیچ کس این تکلیف ساقط نیست و هر کس مسلمان است مسئول است و تمامی مسئولان ادارات عضو و سایرین در این خصوص مکلف هستند هر نوع همکاری در این خصوص انجام دهند.

شایسته ذکر است در پایان این نشست، اعضاء حاضر به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای موثر در زمینه فرهنگ سازی در پرداخت زکات و آگاهی سازی مردم پرداختند و احکام کمیته های مختلف ستاد زکات استان شامل ریاست کمیته مالی و پشتیبانی به مدیرکل کمیته امداد استان، ریاست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات به مدیرکل صدا و سیما و ریاست کمیته تبلیغات و فرهنگ سازی به مدیرکل تبلیغات استان توسط امام جمعه یاسوج به آنان اعطاء شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: